en åker tillbaka

ZoomaZooma
Godmorgon där ute, har mycket att försöka fixa och få ordning på idag, både roligt och mindre skoj, men jag känner mig laddad trots allt snurr i vårt liv.

Igår kom klänningarna, jag hade betalat 20:- extra för snabb leverans och det fungerade. Mindre bra fungerade dock klänningarna men efter att ha sprättat bort ett fastsytt resårband i midjan på den vänstra klänningen blev den faktiskt precis som jag önskat, nästan i alla fall. Jag ska även fixa ett snyggare band som jag kommer att ha högt upp ovanför midjan.
Den högra klänningen eller tältet åker tillbaka, den var hemsk och både jag och maken skrattade när jag provade den här hemma. Jag såg helt enkelt inte riktigt klok ut i den.

Nä nu åter till lite fix och trix...

Kommentarer
Postat av: Kristina

Den vänstra var ju superfin:)Ha en bra dag! Kram

2007-10-30 @ 13:16:48
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: MariaTess

Tror den svarta är samma som jag beställde i vitt i sommras. Jag såg ut som ett tält! Jag menar verkligen som ett tält, så jag förstår precis vad du menar! Ibland kan man tycka att vissa plagg är mindre smickrande för figuren men detta var lååångt bortanför detta...

2007-10-30 @ 22:32:56
URL: http://www.mariatess.webblogg.se
Postat av: Lotta

Blir så avundsjuk på alla som själva kan fixa till småfelen, jag lägger ner en förmögenhet på sömerskor för att få det exakt som jag vill.
Man kanske skulle anmäla sig till en sykurs, undrar om ABF har en förberedande till nybörjarkurs, den skulle jag nog klara.

2007-10-30 @ 22:48:33
Postat av: mia dh

Kristina: Ja men innan resåren sprättades bort var den inget vidare på mig:)

Maria Tess: Exakt inget smickrande alls, jag såg ut som en jättemänniska.

Lotta: Hahaha ja det kanske dom har, själv är jag damskräddare så jag slipper kursen:)

2007-10-30 @ 23:28:33
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0