vi springer men inte ikväll

Ikväll var det tänkt att projekt "maken och frugan skall jogga tillsamans" skulle börja men det blir uppskjutet. Här hemma är det helt plötsligt alldeles OK att prata maginnehåll och gnälla om vem som mår sämst. Vi har alla drabbats av någon slags magåkomma. Maken har hulkat som en galen skrikande älg under natten och i morse var det dags för mig att ta över illamåendet. Vem som är mest sjuk denna dag ointressant, den som drar nitlotten, den och den som aldrig kan vara sjuk, det är ju jag så klart. Nu ska jag trotsa illamåendet och försöka fungera som en vanlig människa.
Hoppas bara att sonen klarar sig, han är den enda som denna dag är hungrig i alla fall. Och så gissar jag att det blir en bedrövlig hemresa för min kära mor. Så det kan bli, om jag inte mådde så illa skulle jag skratta åt eländet.

Hoppas verkligen att ni mår bättre.


Kommentarer
Postat av: helena

Usch, stackars er. Hoppas verkligen att det går över snart. Och hoppas att din mamma klarar sej när hon ska åka hem...
Krya på er!

2007-11-27 @ 10:59:07
URL: http://omhelenaochlitetill.blogg.se/
Postat av: paus

Vinterkräksjukan härjar på sjukhusen läste jag. Men Den brukar börja med plötsliga kräkningar och diarrér och magsmärtor. Jag hoppas att ni inte har drabbats och att ni snart blir bättre!
Krya på Er!

2007-11-27 @ 11:55:02
URL: http://paus.webblogg.se
Postat av: mezzie

Uscha ni får krya på er :-)
Kramisar

2007-11-27 @ 13:12:28
Postat av: mia dh

helena: Min mamma klarade resan riktigt bra tack och lov

paus: Kan vara det som härjar dessvärre och jag har även muskelvärk och feber, hoppas det går över snart bara

mezzie: Ja hua, nu kör vi 2 timmar var, vila 2 timmar och roa son som klarat sig hyffsat från detta.

2007-11-27 @ 17:09:50
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0