giftiga sanningar...

image1044
Det finns elaka personer som inte vet om hur onda de är. De lindar in sig i sina lögner som förvandlas till ord de tror på själva. Orden växer till giftiga sanningar, levereras ofta och gärna utan en tanke om självrannsakan och om vad som är rätt eller fel. De sprids till omgivningen i en rasande fart, förpestar och förstör.

Jag har mött sådana människor och förut skrämde de mig.
Igår blev jag vare sig rädd eller arg, mitt inre log för detta bekom mig inte längre.
Jag stänger min dörr och låter andra ta vid. Detta är inte min kamp, inte mitt problem.
Onda personer får strida själva och gör nog det varje dag med sig själva.
Jag vet vem jag är, jag är bra och vare sig ond, bitter eller förljugen.
Jag kan stå för vem jag är och idag tycker jag om mig själv.
Idag är jag glad att jag är jag och inte någon annan.

Bild: "Giftiga" skor från Dior, inget jag skulle bära men de är som små konstverk och härliga att titta på...

Kommentarer
Postat av: pudelflicka

Jag tycker också skorna är som konstverk. Jag skulle gärna gått med dom om jag inte hade så ont i mina fötter.
Njut av årets första snö i Stockholm.

2007-11-13 @ 09:12:56
Postat av: Anna

Hittade din blogg igår, härligt m ny inspiration. Jag kommer kika in ofta räkna med det!

2007-11-13 @ 09:59:54
Postat av: mia dh

pudelflicka: Å det är precis vad vi har gjort:)

Anna: Å tack så mkt, vad glad jag blir, du är så välkommen.

2007-11-13 @ 10:59:56
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Hanna ^^

OM jag skulle kunna gå i sånna skor och dessutom haft råd med ett par, hade det lätt blivit dom ROSA!!!

2007-11-14 @ 09:34:48
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: Camilla

Oj dom där gröna var läckra!!

2007-11-14 @ 23:37:18
URL: http://wildros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0