tisdagstema

125198-288

Ikväll hoppar jag på ett tisdagstema vilket jag aldrig gjort förut. Temat denna vecka är utsmyckad vilket passar mig perfekt eftersom jag då har en utmärkt anledning att visa mitt absolut favoritsmycke...

Jag bär det runt halsen varje dag och jag har givit min bästa väninna ett likadant... Halsbandet är gjort av Margareta Gedda, en silversmed i Strängnäs... Jag blev kär i smycket direkt när jag såg det eftersom texten Carpe Diem tilltalar mig på många sätt...
Livet är så skört och även om många dagar är den andre lik så lever jag efter mottot Carpe diem, "att fånga dagen"...
Att fånga dagen kan vara allt från att bege sig ut på en resa till att njuta av en god måltid tillsammans med människor jag älskar... Att bara fånga en liten del av dagen uppfyller mitt levnadsmotto, att varje dag fundera över vad som just gjort den dagen till en speciell dag, för vem vet om jag i morgon får äran att uppleva den tillsammans med dem som betyder mest av allt...

Kommentarer
Postat av: saravillfara

Vad kul att du hänger på!
Jättefint smycke, och visst är det bra att bli påmind om att vi bör fånga dagen, du lever helt rätt. Så borde vi alla tänka.

2007-03-14 @ 08:35:38
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Zassi

Superfint smycke =)
Jag har en vännina som har det som sitt motto!
Tack för tipset om jättefin present ;)

Själv är jag en Amor Vincit Omnia
Todeloo//Z

2007-03-14 @ 10:30:24
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Mia

saravillfara: Ja det känns kul :)

Zassi: Ja det blev en väldigt uppskattad present...

2007-03-14 @ 13:36:56
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0