nej detta går inte hem hos mig

125198-297
Bild: tigermönstrade tights,  Chloéklänning och guldtights från americanapparel

Idag fortsätter jag med sådant som jag inte kommer att ta på mig i vår, sommar föresten aldrig för huvud taget. Tights passar inte min figur men även om jag vore pinnsmal så skulle jag aldrig ta på mig djurmönstrade tights. Får mig direkt att tänka på popfarmortanten i mummelbyxor.

Guldtights har jag faktiskt använt en gång i tiden, typ för 17 år sedan eller något. Jag och min söta bästis turades om att använda glitterbrallorna till stora klumpskor och oversize skjorta. Poppígt värre ute på Fat Sam, "Bögen i backen" (uteställe som var inne på den tiden i en underbar norrlandsstad). Gissar att vi även drog i oss en stor stark och en jäger eller hotshot med grädde, kaffe och Galliano.

Kleinblått eller kornblått som vi kallade det för bra många år sedan hoppade jag även på, då i bredspåriga manchesterbyxor. Urk, jag fixar inte den färgen, lite ljusare blå är helt ok men just en speciell nyans som den på bilden kan jag bara inte med idag.
Tiden går oj oj, jag längtar efter bästisen i norr men inte efter guldbyxorna.

Kommentarer
Postat av: Mie, Absolut Guldkant

Ha ha, håller med dig! Har man trippat runt i såna tights en gång så gör man nog inte om det;-)
Blått gillar jag visserligen men inte riktigt i den varianten!
Ha en mysig måndag!

2007-03-19 @ 12:33:22
URL: http://absolutguldkant.blogspot.com/
Postat av: Gloom

De däringa guldtightsen kräver änna sitt ärsle...

2007-03-19 @ 13:35:57
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Mia

Mie: Detsamma :)

Gloom: Håller med dig för en gångs skull :)

2007-03-19 @ 15:30:27
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Gloom

Vaddå för en gångs skull? Innerst inne håller du alltid med mig!!!

2007-03-19 @ 18:14:47
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Bästis

Hi hi jo nog har vi haft roligt i dessa guldtights alltid.. Det blev mycket "shaking ass" i dem på dansgolvet med. En underbar nostalgitripp när jag tänker tillbaka på Fat Sam.(var det 17 år sedan) det känns som igår.. kram

2007-03-19 @ 19:19:09
Postat av: Mia

Gloom: Jo men visst håller jag med en barnarånare med tycke för rund vattensäng som dessutom spanar in Bosniskt tandlöst sex med kikare... Ha det gott :)

Bästis: Ja men visst börjar det vara så pass, 16 kanske... Näe 17 tror jag faktiskt. Vi får diskutera vidare på min visit framöver.

2007-03-20 @ 11:02:44
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0