lugnt och skönt om det inte vore för katten

125198-584
Bilder: På diverse

Dagen har varit härlig, strålande sol, promenad och lite barnteater. Mindre kul har dock katten varit, först kom han in med en chockad fågel i munnen som han stolt ville visa upp. Katten stängdes in och jag lade fågeln i papper, tog sonen med mig ut och den skadade placerades under en buske. Bra jobbat tyckte jag med en svag förhoppning om att fågelstackaren skulle pigga på sig. En halvtimme senare kommer kattskrället in med en ny, denna gång släppte han inte bytet som dog rätt så snabbt i alla fall.
Jag vet att katter jagar fåglar och till och äter upp dem men jag vill gärna slippa ta del av det hela så nu är ingången stängd och katten får vara ute hela dagen och roa sig på egen hand.

Nu ska jag sätta mig på balkongen en stund, försöka intala mig att jag aldrig hittar något på diverse reor och att NK rean som startar på måndag inte är något för mig. Planerar även att läsa senaste Mama och spana in artikeln om bloggmammorna innan sonen vaknar och vill att vi ska gå ut.

Kommentarer
Postat av: Angel

ha en mysig eftermiddag

2007-06-20 @ 13:43:51
URL: http://metrobloggen.se/Angel
Postat av: Helena

Stackars lilla fågel men det är ju naturens gång.
Men jag förstår deig, ha en skön dag i solen :)

2007-06-20 @ 17:38:01
URL: http://www.tindrasgarderob.blogg.se
Postat av: hannahsthlm

Jaaa..jag skulle nog inte kunna ha en katt..tror jag..för det där med fåglar och möss..men de är ju förskräckligt söta annars ;)!Kram!

2007-06-20 @ 21:31:28
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0