hemlängtan som alltid denna helg

125198-586
Bild: Utsikten från mors stuga förra midsommaren

Här är platsen där jag helst av allt skulle vilja fira denna midsommar. Platsen är enligt mig den absolut vackraste i hela världen, ljudet, dofterna och ljuset får mig att andas lugnt och minnas min barndom tillsammans med mormor och morfar som då ägde huset. På verandan kan jag sitta i timmar och bara vara. Min mor kommer att vara där denna midsommar, dock inte jag. Lite väl långt att hetsa norrut över 70 mil med bil bara för en helg. Så det blir firande i Västeråstrakten istället. Hallstahammar närmare bestämt och något ställe som de så lämpligt "döpt" till Skantzen.
-Va? vadå Skansen???
Bara lungt familjärt firande och det blir nog ok det med intalar jag mig själv i alla fall för det är banne mig störande att jag alltid ska längta bort någon annan stans.

Men man får som sagt inte roligare än man gör det till så se nu till att ha det supernice denna midsommar. Självklart är jag nyfiken på vad ni nu har för er denna helg. Hallooo vad ska ni hitta på?

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken sagobild! Ser underbart ut!
Vi ska på fest med cowboy/western-tema...blir ca 80 pers så det blir ståhej =)
Trevlig midsommar!

2007-06-21 @ 21:59:48
URL: http://lindasplace.blogsome.com
Postat av: Rebecka

Ser otroligt vackert ut...
Trevlig Midsommar!!!
Kram

2007-06-22 @ 02:05:15
URL: http://veronna.blogg.se/
Postat av: nollåttan

igår festade jag. idag umgås jag med en barnfamilj och vi ska övernatta i mina föräldrars villa. mer exciting än så blir det inte. :(

2007-06-22 @ 09:58:37
Postat av: mezzie

Åh får mig och längta hem till kusten :-(
Själv blir det en lugn midsommar då både lillan och gubben är snoriga och hostiga här...
Så det blir lite midsommar mat och sånt bara!
Ha en dunderfin midsommar!
Kramisar!

2007-06-22 @ 10:31:07
URL: http://mezziesplats.blogg.se
Postat av: Rebecka

Aah juste, glömde ju svara på vad jag ska göra idag.
Eftersom regnet öser ner i Göteborg så går våra planer om utomhusaktiviteter för systers barn i Jonsered i stöpet.
Så det blir midsommarlunch hos mammsen, ikväll är det BBQ hos Alix!!! :)
Kram

2007-06-22 @ 12:20:43
URL: http://veronna.blogg.se/
Postat av: mia dh

Linda. Jo men där är det helt sagolikt. Magiskt. ha det gott...
Rebecka: tack vi hade det jäättefint, hoppas du haft det bra du med :)
nollåttan: Låter nice det med, ha de...
mezzie: Tack å jag vet ju att du haft det gott :)
Rebecka: Nice :)

2007-06-23 @ 21:44:56
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0