ek grillat fotboll å massa kärlek

125198-512
Bild: På en ekorgie, sträckte ut kameran framför mig denna kväll utan att titta i den och så blev det så här. Och jag lovar helt utan picasafusk bara rent sommarljus och ekbladsnatur. Ser ni? Nu är det faktiskt sommar...

Eftermiddagens housewife uppgifter gick i totalkras idag men vad gör väl det när det istället blev att umgås med goa lärarinnan (min underbara väninna) och hennes familj...
Grillat har vi gjort, ute i det fria med äkta kolgrill. Sällskapet, vädret och maten som mannen ordnat var så supernice. En lovely dag helt enkelt och vem bryr sig då om att dammråttorna fortfarande ligger och ruvar när man istället bara haft det gott i eftermiddagssolen. Efter mat och massa surr skyndades det hem till fotbollen.
Jag är inget större fotbollsfreak så självklart "bytte" jag bort kvällens nattning mot en sovmorgon i morgon eftersom mannen så gärna ville se de blågula grabbarna in action. Sonen som inte gärna vill somna på kvällen somnade dock på en gång så även jag såg fotbollsdramat. Även om vi vann så är det väl inte så vi ropar tjohoooooooo direkt över vinsten. I England hade det aldrig hänt, där vet suporters att de ska sköta sig för att få gå på fotboll.

Nåja, skit i det nu för jag har fått världens mest underbara kärlekskommentarer ikväll från min make. Han skräder inte orden när han väl tar till den tonen, jag gillar det riktigt mycket och tar faktiskt åt mig men är ändå sämst på att ta komplimanger på allvar. Skrattar bort det istället och börjar pilla mig i pannan eller nåt, men glad blir jag i alla fall. 
Ha det gott alla ni, kramar till tusen...

Kommentarer
Postat av: mezzie

Jaa, den matchen verkade vara helt kaos ju!
Såg den inte själv men Gubben kom hem från svågern och berättade kasoet som hade hänt!
Knäppt för bråk m.m är ju sååå onödigt!
Ha en super fin söndag!
Kramar!

2007-06-03 @ 10:05:17
URL: http://mezziesplats.blogg.se
Postat av: mia dh

mezzie: Ha det gott du med :)

2007-06-03 @ 12:42:27
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Lärarinnan

Visst var det superhärligt! Mera sånt och oftare! Snart blir det väl cykeltur också?!
Jag blir nyfiken - vad är det den äkta mannen sprider för kärleksbudskap då?

2007-06-03 @ 20:27:11
Postat av: mia

Lärarinnan: Ja men du vet ju hur han är ibland när man har tur:)

2007-06-04 @ 12:50:05
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0