självplågeri

Jag brukar för det mesta se till att försöka hålla det jag lovar och när jag lovat mig själv att inte äta massa onyttigt socker denna vecka och igår bröt löftet så passade jag tidigt i morse på att straffa mig själv med en svettig morgonrunda med joggingskor på. Med tanke på hur plågsamt det kändes klockan sex på morgonen så har jag nog bränt bort gårdagens mumsande med råge. Rätt åt mig:) Och för ett kort ögonblick in joggingaction så kände jag mig riktigt hurtig för en annan joggare hejade glatt på mig i regnet. Hej hej sa jag tillbaka, sprang några minuter till innan jag var tvungen att pausa och gå en stund. Himmel jag har nog sämsta konditionen.

Nämen oj sa mannen när jag flåsande och med illröt ansikte kom in igen. Efter en svalkande dusch blev jag bjuden på frukost och gott kaffe. Och jag måste faktiskt säga att nu så här efteråt känns det verkligen riktigt bra att jag tvingade mig själv ut.

Bild: Googlad och jag lovar min jogging denna morgon var inte det minsta lik denna, det regnade också...


Kommentarer
Postat av: mezzie

Åh vad gott med morgon jogging tur.
Och vad fint du gjort här =)
Ha en dunder fin dag trots regn!
Kramisar

2007-07-04 @ 09:20:59
URL: http://mezziesplats.blogg.se
Postat av: nollattan

jag har börjat springa 5 min på löpband...går riktigt bra när man ökar väääldigt långsamt. 5 min i veckan, det kanske blir mara nästa år, moahaha

2007-07-04 @ 13:07:07
Postat av: mia dh

mezzie: Mja det gör nog gott men det var inte så vidare mysigt. Å tack, dagen har varit toppen
nollåttan: Åjo det blir det helt klart:)

2007-07-04 @ 19:18:03
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Helena

Vad duktig du är!

2007-07-05 @ 06:43:35
URL: http://omhelenaochlitetill.blogg.se
Postat av: mia dh

Helena: Ja speciellt med tanke på hur lite jag motionerat innan så tycker jag det själv med:)

2007-07-05 @ 18:20:44
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0