kläder


Igår fann jag mina gamla kläder liggandes utspridda på gatan. Nej jag har inte blivit utslängd från hemmet och fått mina kläder tippade från balkongen. Däremot skulle jag vara duktig och lämna in två stora säckar med gamla kläder i en insamlingstunna. Den var full och jag orkade inte släpa tillbaka utan tänkte tvinga mannen att hämta dem med bilen efter jobbet just eftersom jag inte ville ha en lodisfest i området bland mina gamla paltor. Men vi hann inte, kläderna hade rotats igenom och det var inte så mycket kvar. De/den som ansåg sig vara i behov av mina avlagda hade samlat på sig det mesta. Jag hoppas de får glädje av kläderna och jag kommer aldrig mer att lämna in i den kontainern mer utan kommer att slänga direkt.

Visste ni förresten att det endast är 20% av inlämnade kläder till Myrorna som kommer till försäljning, resten är i så dåligt skick att det inte anses vara säljbart...

Bilden: Är googlad

Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag kan förstå att mycket inte är säljbart. Varje gång jag rensar i min garderob inser jag, att inte ens jag skulle ha köpt mina egna kläder om jag såg dem på Second Hand. Vem skulle då vilja köpa dem? Så jag slänger glatt i stället.

2007-07-12 @ 09:23:06
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: mezzie

Ja det stämmer nog faktist,
jag lämnar bara sånt som jag själv skulle kunna betala en 20 för typ :-P Fick det tipset och tänka så av en som jobbar här i en second hand butik.
Ha en fin torsdag!
Kram

2007-07-12 @ 09:42:34
Postat av: Helen

Oj då! Hoppas det var någon väl behövande som tog dem!

2007-07-12 @ 10:46:08
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: evans

Att man ens lämnar in sådant som är i så dåligt skick. Då är det ju bättre att slänga direkt. Hoppas att du får en bra dag!

2007-07-12 @ 12:36:24
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: mia dh

Andreas: Även jag är en som vanligtvis slänger
Mezzie: Detta var några väl utvalda plagg i bästa skick. Lite miljötänk med, men det gick ju sådär:)
Helen: Hoppas verkligen det så jag slipper se någon granne i mina gamla plagg
evans: Precis och tack den har varit toppen:)

2007-07-12 @ 20:26:44
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Helena

Typiskt.
Ja du får väl se om någon av grannarna kommer studsandes i dina kläder...:-)
Vi brukar annars göra så att vi fixar en tjejkväll, dricker vin byter/säljer kläder för 20, 30 och 40:- beroende på vad det är.

2007-07-13 @ 06:56:25
URL: http://omhelenaochlitetill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0