pulkåkning pakethämtning plånboksletning & lite pink

Ja igår trotsade vi kylan ( 10 grader minus i Stockholm är som -30, tro mig en fd norrlänning som är van vid 20-30 minus i norr) & begav oss ut för att åka pulka. Alla hade sååå roligt och pulkan fungerade precis som den skulle...

Ett paket hämtades från HM och klänningen som kändes som en chansning passade faktiskt och var precis så som jag hoppats den skulle vara. ´Måste tipsa er alla andra om den sedan för den såg inte lika rolig ut i katalogen...

Ett stort orosmoln under hela dagen var att min plånbok var spårlöst försvunnen. Fram mot kvällen hade jag nästan gett upp om att hitta den & var precis på väg att sätta mig ned & gråta en skvätt. Men så på det mest oväntade stället hittade jag den, å inte kunde jag skylla på någon för jag hade lagt den där alldeles själv. Läget hamnade i alla fall på topp igen tills...

Jag upptäckte att "kattskrället" hade pinkat i vår säng, bara lite tack och lov så det hade inte gått igenom till madrassen. Nåja 1 gång är väl ingen gång men händer det igen är han väl sjuk eller något. Hör till saken att han inte gärna går ut när det är kallt. Naturligtvis var det smockfullt i tvättstugan så nu så här på morgonkvisten tvättas det för fullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0