Märkliga små minnesprylar del 1

125198-159Bild: mormors gamla muggar

När min mormor som jag stod så nära hastigt gick bort för 2 år sedan, kändes allt så overkligt. Det känns fortfarande overkligt att hon är borta för alltid, men hon finns ändå nära mig, inom mig och ofta hör jag hennes röst, jag minns henne, saknar henne och älskar henne...

I alla fall så skulle mostrar, morbröder och min mamma röja ut i lägenheten, mamma ringde upp mig och sade...
-Välj en minnes sak du vill ha efter mormor innan allt försvinner...
-Oj vad svårt,
sade jag, hmmmm mormors gamla medicinmuggar vill jag ha i alla fall...
- Va vilka då? Vad är det för något?
Undrade min mamma...
-Jo men du vet dom där plåtmuggarna, röda med vita prickar som alltid har hängt på krokar ovanför diskbänken och som man drack saft ur när man var liten och som mormor alltid använde att dricka ur när hon tog sin medicin... Sa jag
-Jaha dom där fula gamla kopparna, tur att jag ringde för vi skulle just kasta bort dom...

Jag fick dom små muggarna och nu hänger dom i mitt kök ovanför diskbänken, dom är inte så vackra i andras ögon, emaljen är avskavd på flera ställen, men jag älskar dom för dom påminner så mycket om mormor.

Kommentarer
Postat av: Samira

Så fint. Kan inte annat än att le när jag läser. :)

2007-01-06 @ 13:43:12
URL: http://abassifar.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag ler jag med!!! Muggarna är ljuvliga i mina ögon!

Kram!

2007-01-06 @ 15:12:43
Postat av: Mira

ööööh... det var jag! *pekar uppåt*

2007-01-06 @ 15:13:23
URL: http://miranilsson.blogg.se
Postat av: maria

vad roligt att läsa, jag har varit med om liknande fast i mitt fall var den en gammal rosa plåtburk från min farmor som hon alltid hade kungen av danmark i. Den pryder nu mitt kök, och är en av de saker jag skulle plocka med mig först om det tex började brinna.

2007-01-06 @ 16:33:12
Postat av: mezzie

Jaa visst även om sakerna inte är fina i andras ögon så HAR de ett värd hos dig!
Jag har själv eller ska få efter min mormor
och en av hennes muggar med...
Sen har jag ifs en del saker jag fått förr som påminer om henne.
Men visst vissa saker har inget värde alls MEN det har en historia!

Kram

2007-01-06 @ 16:58:39
URL: http://mezziegunnarsson.blogg.se/
Postat av: Mia

Samira: Gulledej :)))

Mira: :) Jo men jag tycker själv dom är ljuvliga :)

maria: Skönt att höra att det finns fler som jag :)

mezzie: precis :)

2007-01-07 @ 01:04:06
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0