ajax pojken

125198-194

När jag var 7 år flyttade vi till det nybyggda området där alla hus var antingen röda, gröna eller gula... Allt doftade nytt och det var inte färdigbyggt överallt. Vi var många ungar på gården som lekte tillsammans. Jag var vansinnigt förtjust i Stor Stefan som var hela 2 år äldre än mig... Jag hade ibland turen under vissa lekar att komma honom riktigt nära och kände då att han alltid doftade så gott, gissningsvis hade hans mor den goda smaken att använda sig av ett ljuvligt doftande sköljmedel...

Idag minns jag inte hur Stor Stefan såg ut, men doften minns jag och jag har letat efter ett tvättmedel eller sköljmedel som doftar likadant men aldrig hittat det... Tills jag fann Ajax Fête des Fleurs rengöringsmedel den orange flaskan som doftar alldeles underbart, precis som Stor Stefan (om mitt minne nu inte lurar mig)
Det enda jag gillar med städning är till delen när det ska torkas golv, dels för insikten om att det nu snart är klart och så den goda "Stor Stefansaktiga" doften som sprids genom hela hemmet...

Kommentarer
Postat av: Modesty Mia

Hihi, vilket kul doftminne! :)

2007-01-27 @ 14:57:03
URL: http://modestymia.blogg.se
Postat av: Mie*, Absolut Guldkant

Ha ha ja men doftminnen sitter hårt! Jag kan minnas exakt vart jag befann mig o hur jag kände mig när jag känner igen en doft från "förr".. Börjar man bli gammal då? Nej...
Sköt om dig o kram!

2007-01-27 @ 23:17:49
URL: http://teobok.blogg.se/
Postat av: Mia

Modesty Mia: Hahaha ja jag har några på lager :)

Mie: Ja det är lite lustigt faktiskt. Ha det gott du med...

2007-01-28 @ 12:18:29
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0