räkcannelloni

125198-239
Ska försöka memorera gårdagens utsökta middag, lite svårt att komma ihåg exakt men jag vill gärna själv laga till detta fler gånger så jag gör ett försök... Riktigt mumsigt...

ca 3 portioner, 225 grader i ugn i ca 25 minuter
12 cannellonirör
1 burk skalade räkor
2 st soltorkade tomater
1/2 rödlök
2 dl creme fraiche
1 dl riven mozzarellaost + 1 liten näve att strö över
1/2 tsk sambal olek
1 vitlöksklyfta
salt, peppar, paprikakrydda och cayennepeppar

Finhacka rödlök och soltorkade tomater, pressa vitlöksklyftan och blanda tillsammans med alla övriga ingredienser i en skål. Fyll cannellonirören med blandningen. Lägg i en smord form...
Gör en bechamelsås enligt grundrecept, jag bytte dock ut 1/2 dl mjölk mot vitt vin som fick koka med. Häll över rören i formen och strö över riven mozzarellaost. Sätt formen i ugnen i ca 25 minuter. Servera tillsammans med en god sallad.

Det enda som är lite tidskrävande är att pilla röran i rören men med en smal liten sked gick det bra... På pastapaketet beräknar man 3 pastarör/portion vilket jag tycker är lite snålt. Men har man en förrätt också så räcker det precis på håret till 4 personer fast då får ingen "backa" förstås.

Kommentarer
Postat av: mezzie

Ohh detta ska jag prova en dag =)
Ha en fin helg!
Kram kram!

2007-02-16 @ 21:52:49
Postat av: Mia

mezzie: Ja gör det, det blev väldigt lyckat, en riktig löööövdinner... Kramiii

2007-02-17 @ 08:02:58
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Alena

Läste inlägget nedanför att du hade gjort en avokadosallad. Det tyckte jag lät spännande. Vad hade du i den?

2007-02-17 @ 10:48:48
Postat av: Mia

Alena: Ja kanske inte så spännande som det låter men jag brukar hacka avokado, tomater och lite rödlök. Blanda med lite citronsaft salt och peppar, enkelt men fräscht till maten...

2007-02-17 @ 22:07:59
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Mia

Alena: Superenkel sallad bara, hackad avokado, tomat och lite rödlök, pressad citron, salt och peppar. Passar bra till skaldjur... :)

2007-02-17 @ 22:10:02
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0