monstervagnen ska bort

Snart är den gamle vapendragaren "monstervagnen" ett minne blott för här ska införskaffas en vanlig hederlig sittsulky...
Å det är minsann inte en dag för sent för den stackars lille sonen är alldeles för stor för vagnen vi har nu...
Jag skäms lite när vi drar fram efter trottoarkanten, tänk om folk tror "att jag är sämre sortens mamma som inte kan köpa en vagn i rätt storlek till mitt barn"!!!
Nåja tror faktiskt att folk har annat att bry sig om så det är väl inte hela världen... Första barnvagnen var otroligt roligt att införskaffa nu känns det inte alls lika kul, ett måste bara. Men det kommer att bli otroligt mycket lättare sedan att ta sig fram eftersom den nuvarande väger typ 3,44 ton.

Kommentarer
Postat av: hannahsthlm

Hi hi...det kommer nog bli toppen! Nu finns det ju sittsulky som man kan fälla i helt sovläge också..urpraktiskt!
Lilla E fick sin trehjuling när han var ett och den älskar jag fortfarnde eftersom det förrutom sulky är den enda vagn som passar för "större barn". Försöker få honom att gå mer nu men i innerstads trafiken är det ibland livsfaaaligt :0!
Just nu är trehjulingen på reparation dock och jag släpar runt på den lille 20 kilos klimpen (Lilla E) i en paraplyvagn...även om den är väldigt lätt så är det ingen hit med de hjulen vill jag lova. Ska leta fram Söta W:s gamla Brio Sulky tror jag istället..klassisk och bra..den funkar nog bättre sålänge!:-)
Ha en underbar vecka & Lycka till med nya vagnköpet!

2007-02-19 @ 11:29:15
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: mezzie

Jaa nu använder jag kanske inte vagnen såå mycket för lillan vill gärna gå en hel del men annars så har jag med tagit bort "alla två" (de stora vagnarna har combin och en framåt vänd vagn kvar sen hennes småtid :-)sparar på allt)

Och använder nu enbart emmaljunga sulkyn,en liten lätt och super bra vagn och ha med!
sen ibland används även dubbelsulkyn då ibland två av småfolket inte orkar gå alltför långt... ;-)
eller så är det så att man ibland vill vara bekväm antar jag för en av dem ÄR egentligen för stor för vagn men men!

Allså vad jag ville få fram av detta är nog att jag personligen rekomenderar Emmaljungas softy :-)
Men jag är som sagt en inbiten emmaljunga fantast!

Kraaam!
och hoppas du hittar en bra och bekväm vagn och lillen =)

2007-02-19 @ 13:45:10
Postat av: Mia

hannahsthlm: Hittade en, ångrade mig men vi får leta igen... Ha det bra du med :)

mezzie: Som sagt sökandet fortsätter, men det var härligt ute. Kraam

2007-02-19 @ 20:21:52
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0