pepparkakor

image1112
Dessa pepparkakor är absolut de godaste som finns, jag åt dem när jag var liten och de gick då att köpa på NK mitt i stan (Umeå). Jodå det finns ett NK i Umeå med, "Nya Konditoriet". Jag hade glömt bort dessa pepparkakor men igår på marknaden såldes det "Kronans Cederpepparkakor" och de smakar precis som de jag minns från när jag var liten.
Speciella, jättehårda och riktigt goda, mums...

Själv börjar jag bli lite rädd för min pysseliver, har precis limmat ihop ett pepparkakshus med smält socker. Lite surt för sonen som inte fick hjälpa till utan bara fick titta på husbygget.
En fråga kvarstår dock, hur får man bort sockret från pannan?

Kommentarer
Postat av: Liza

häll i atten i pannan och koka upp igen på plattan. då smälter sockret och det är bara att hälla av.
smart va?

2007-12-10 @ 13:33:45
URL: http://teddybella.blogg.se
Postat av: mia dh

Liza. Ja jag var inget vidare smart idag, otur i tankarna, klart socker löser upp sig i vatten. Nåja man kan inte vara smart jämt;)

2007-12-10 @ 15:22:28
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Lotta

Du är rena geniet i jämförelse med mig,
skrattade när jag läste ditt inlägg för jag trodde att du menade pannan i ansiktet och inte den du kokat socker i.
Hur korkad får man bli, är nog dax att sova nu.

2007-12-11 @ 00:37:22
Postat av: mia dh

Lotta: Haha men jag har varit lika dan under gårdagen, inget har riktigt stämt i tankarna...

2007-12-11 @ 07:16:51
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0