lugn lördag och rutten fisk

125198-832

Vad gör man en lördag ute på landet, förutom att äta stinkande fisk? Jo man plockar bär från vinbärsbuskarna, en sysselsättning som visade sig vara helt OK och så fick jag som annars vägrar att plocka bär känna mig lite delaktig till kommande saftproduktion. Det springs omkring och spanas efter fynd uppe på ladugårdsvinden. En gitarr (min egen avlagda som legat där sedan urminnes tider) hittades och mannen spelade låtar och fick applåder av stora och små.

Man är utomhus hela tiden trots att vädret inte är det bästa och det är väl tur det för här äter man mest hela tiden tycker jag.
Igår var det surströmmingspremiär, den absolut första för maken och den första detta år för mig. En trevlig lördagskväll och vi planerar att stanna kvar ytterligare en dag. Tävlingen om vem som är skitigast blir nog oavgjord för här finns varken dusch eller vattentoalett.

Jo en dag till står jag ut sedan drar vi oss in mot stan igen. Själv längtar jag efter rena lakan, lyxig frukost och roomservice, hmmm vi får se hur det blir med den biten.


Vad har ni haft för er i helgen?

Bild: På fatet med surströmming på en bädd av enris, dekorerad med krasse, hon är trixig min lilla mor:)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Denna helg har bjudit på blandad mix, fest för ett par som gifte sig i Japan i våras, allmänna förberedelser för morgondagens skolstart och tvätt från hela sommaren (kändes det som i varje fall!). Lite planering inför den kommande veckan har dte också blivit!
Skönt att läsa att ni har det bra!
Kram

2007-08-26 @ 23:10:14
URL: http://www.reflektioner.org
Postat av: Sussi

Det var fint upplagt. Är det gott då?? Har själv aldrig provat. Har varit en händelserik helg. Känns nästan som jag måste ta helg nu igen och vila upp mig.. :)

2007-08-27 @ 06:24:37
URL: http://metrobloggen.se/Lifebysussi
Postat av: mia dh

Nettan: Fullt upp:) Vi har det toppen:)
Sussi: Jo det är gott, men inte så där så att man vill äta det ofta och jag kan inte påstå att man mår toppen efteråt. Men 1 gång/år är perfekt:)

2007-08-27 @ 11:21:28
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: evans

Riktigt tjusigt upplagt! Det var annat än att plocka direkt ur burken det :)

2007-08-27 @ 12:03:17
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: mia dh

evans: Haha ja verkligen, min mor talade om att det endast inte var för syns skull utan att enriset skulle ta bort lite illa osande lukt.

2007-08-28 @ 02:30:43
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0