en liten bit av Umeå...

image811
Björkar finns det gott om i Umeå, pest för allergiker men jag som inte drabbats älskar dem och tycker det är vackert med alla alleér.
Idag på väg in till stan trotsade jag motljuset och försökte fånga en liten bit av Umeå på bild. På mittersta bilden blickar vi in mot centrum av stan och Rådhuset, till höger har vi ett typiskt område på Haga.
Haga var mitt drömområde, där ville jag gärna bo i en liten lägenhet i något av de gamla trähusen. Jag hann dock aldrig flytta till eget boende i Umeå utan flyttade direkt till Stockholm när jag var 19 år.
Haga är idag dessvärre också känt för området där "Hagamannen" härjade som mest, hua. Min mor bor idag i det området och det är henne som vi våldgästar för närvarande.

Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Nu finns det en ny tävling hos mig om du har lust

2007-08-22 @ 07:56:35
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: mia dh

Att ha det gott: Ska spana in hos dig:)

2007-08-23 @ 23:42:15
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0