Ur spår

Med en riktgit god kaffekopp på min högra sida slår det mig plötsligt... Jag skulle verkligen behöva hamna lite ur spår, livet är så inrutat att jag nästan inte känner igen mig själv. Sedan lilleman tittade fram har allt strävat efter rutiner, fasta mattider osv. Nu har det visat sig att han likt Skalman har en inbyggd mat-och-sovklocka som håller tiderna till punkt och pricka (nästan).
Barn ska ju enligt dom som vet bättre må bra av fasta rutiner så egentligen är det ju bra och det tycker jag ju också, men det är mer för min egen del som jag är något bekymrad.
Jag har ju själv anammat alla fasta tider så till den milda grad att jag i morse smått förfasades över tanken att inte få mitt morgonkaffe vid exakt 07.00.

Någontig måste göras... Ja det räcker inte med att flytta frukosten till 07.15, men vad?

Nu ska jag plocka fram lillingens första Bamse serietidning. Jag ska bläddra i DN, ta en till kopp kaffe, beroende på väder eventuellt gå ut. Lunchen kommer garanterat att serveras klockan 11.00, vilan kommer att påbörjas vid 12.00. Jag vet i princip hur vi kommer att tillbringa helgen och helgerna framöver innan jul.

Men jag är nog ganska nöjd som det är ändå, en ritkig tjejig kväll saknar jag dock, måste dra ihop ett gäng...Japp det ska jag göra.

Kommentarer
Postat av: hannahsthlm

Åhh..jag blir lite avis ändå när jag läser om "ditt inrutade liv";) Jag har koll på det mesta men är tidsoptimist och vi har nästan inga fasta rutiner här hemma...hi hi..varje dag är en överraskning även om vi försöker ha middag tillsammans vid ungefär samma tid varje dag..där emellan kan vad som helst inträffa. men så blir det nog även för dig/er om ni får fler/större barn. Det är så mycket med aktiviteter till barnen som drar över på tiden ,kompisar till barnen som ska följa med hem efter dagis/skola och ibland sover över etc. Såå..försök att njuta lite av dina rutiner..medans du kan;)!
Kramis!

2006-11-22 @ 23:52:22
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Mia

hannahsthlm: Gulliga, gulliga du :) hoppas verkligen att det blir lite mindre inrutat när han blir lite större.

2006-11-23 @ 08:06:56
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0