Skräckläsning

125198-64

För massor med  år sedan läste jag hur många böcker som helst av Stephen King, såg filmerna och gillade verkligen hans rysliga storys. Sedan med tiden så ändrades min smak vad gäller bokval och jag har inte läst något som författaren skrivit  på mkt länge.

Nu har han dock givit ut en helt annorlunda bok, "Lisleys story" ett relationsdrama men med självklara inslag av rysligheter. Han säger själv i intervju att denna bok är väldigt speciell och att det är den bästa han skrivit. Jag har blivit nyfiken och vill verkligen återuppta litteraturkontakten med skräckens mästare igen.

Kommentarer
Postat av: Belgarion

Fick nyss hem boken själv och ser mycket fram emot den. Som du säger anser King själv att det är den bästa han gjort. Det vill inte säga lite det....

Just nu har King en jätte-boom i sverige, så det finns många böcker att läsa. Härligt tycker jag...=)

2006-11-17 @ 10:35:55
URL: http://bookreflections.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0