Nu har jag sett den

 Igår såg vi (eller jag, mannen var tvungen att ge upp & sova) Da Vinci koden & jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker. 
Boken är ju så himla bra & filmen kommer inte upp i den nivån. Sedan undrar jag om man verkligen hänger med i den historiska konspirationsintrigen som hela filmen baseras på om man inte läst boken innan. Helt sevärd men det är alltid problem om man läst en bok först och sedan ser filmen (Sagan om ringen triologin är dock ett undantag)
Det var kul att ha sett den men ingen riktig höjdare. Hanks som dock inte är någon personlig favorit (bra skådis men tråkig) gjorde bra ifrån sig. Audrey Tautou var alldeles perfekt i rollen som Sophie.
filmbetyg 3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0