Goa, härliga Winnerbäck

125198-55Bild: TV 4

Lars Winnerbäck har uttalat sig i dagens DN om mobbing & TV 4:s jury i programmet idol. Han ställer inte upp på mobbingen i TV 4:s talangjakt och vägrar låta visa reklam för sina plattor på 4:an.

Winnerbäck säger: "Ungdomar med drömmar och ambitioner kommer till TV 4:s "Idol"-uttagningar i tro och förhoppning om att dom har en talang. Några ratas och hånas i rikstäckande television. Det skulle vara mer rakryggat av Jan Scherman att säga att dom fick vad dom förtjänade. Det skulle vara spännande att höra Scherman säga att det sättet att behandla ungdomar står vi på TV 4 bakom. För det är väl det ni gör, Jan, barngalorna till trots?"(dagens DN, debatt)

När jag har tid och tillfälle tittar jag och roas av programmet IDOL, men jag måste dock tillstå att jag håller med herr Winnerbäck. Juryn är urusla föredömen vad gäller att vara goda förebilder på hur man beteer sig mot varandra och andra. Vill vi stoppa mobbingen i skolorna så måste vi vuxna leda vägen och visa att elakhet ej lönar sig.

För mig håller inte argumentet att ungdomarna själva sökt sig till Idol av fri vilja och vet vad de ger sig in på. Näe tänk om jag skulle komma till en jobbintervju och få höra detta :
 
- Å du Mia...Du är pinsam och patetisk...Den värsta socionomen vi någonsin mött...tror du själv att du kan det här eller....UUUT här ifrån och kom aldrig tillbaka. Tack och lov har det aldrig hänt och kommer inte att hända. Nee så beter vi ju oss bara inte, eller hur. Tror att Idolprogrammet kommer att behålla alla sina tittare även om man läxar upp juryn och tvingar dem vara mer civiliserade.

Så till Idoljuryn.........................

SHAPE UP

Kommentarer
Postat av: H

Ja, jag håller helt med dig (och Lars Winnerbäck).
Tycker iochförsig att numera så vet väl alla som söker till idol hur de riskerar att bli bemötta, men det får väl vara nån måtta på spydigheterna.
Jag har inte sett Idol en enda gång nu den här omgången. Tycker helt enkelt inte att det är bra.

2006-11-07 @ 08:38:39
URL: http://anotherside.blogg.se/
Postat av: Mia

H: Håller med tillbaks

2006-11-07 @ 17:54:05
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: lameilleuse

Jag följde också idol första säsongen, men sedan har det blivit mest slötittande. TV4:as koncept suger, det är billig TV på hög nivå, och jurymedlemmarna beter sig som horor som säljer sin själ. Vidrigt.

2006-11-08 @ 09:20:07
URL: http://grekland.blogg.se/
Postat av: Mia

lameilleuse: ord och inga visor :)

2006-11-08 @ 16:46:12
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0