Gårdagens pizza

Hemlagad pizza gör jag sällan även om jag faktiskt tycker det är godare än hos pizzabagaren. Men igår så blev det av.
Använde mig av färdig pizza/sconesmix till deg, men det var ett helsike att kavla ut.
Tog den här varianten, kanske finns det bättre för jag tyckte inte det blev riktigt 100.
Borde väl helst använda pappas superrecept på pizzadeg men då ska det jäsas över natten och det finns ingen tid för sånt.

Några "tio" minuter tog det inte men ca 30 min + 15 min i ugnen.
Jag brukar köpa Icas krossade tomater med basilika, krydda med salt, peppar, oregano och vitllök och bred ut på pizzabotten, Jag har färska champinjoner, köttfärs (med mkt kryddor cayenne, paprika, salt/peppar, chilipeppar och HP sås), ruccola, oliver och så ost så mkt man har samvete till.

God blev den men ingen riktig höjdare vad gäller pizzabotten.
125198-93

Kommentarer
Postat av: mezzie

åååhh ser ju sååå god ut :-) blir fruktansvärt sugne på pizza ialf :-) får bi ett par clementiner nu innan sängen kallar på mig =)

2006-11-22 @ 21:57:17
Postat av: Mia

Mezzie: Ja du goa lilla människa, du behöver nog sova en hel del nu :)Den var i a f jättegoood men som sagt en annan pizzabotten hade gjort susen.

2006-11-22 @ 23:37:24
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Gloom

Vaddå? är det samma deg till scones som till pizza? Eller är det för att jag brukar göra scones lite nyttigare genom att använda grövre mjöl kanske...

Ang. din kommentar på min blogg, jag brukar inte planera långt i förväg... det är bara min humor som är långsökt!!!

2006-11-23 @ 00:01:47
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Mia

Gloom: Jepp det står så på paketet, men som sagt ingen höjdare kommer inte använda den mixen ngn fler gång.
:-)

2006-11-23 @ 07:15:49
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0