Drömmen om Elgin

Elgin bucket leather tote large viewBild: net-a-porter

Idag har jag varit ute på jakt... efter "den perfekta väskan" , klämt och känt men inte bestämt mig ännu. Lilleman följde med och till min stora förvåning höll sig 2-åringen lugn & sansad i monstervagnen, men jag ville inte utmana ödet så självklart hann vi inte plöja igenom alla butiker jag önskade besöka.

Min dröm om Mulberrys Elgin gick i totalkras, jag passade helt enkelt inte i väskjäkeln.
Tittade mig i spegeln på NK och kände mig som en korpulent fucking farbror Barbro på väg ut i skogen med väskan full med limpmackor.
Att den dessutom saknar foder (vilket jag i o f s redan visste) gjorde inte saken bättre. Den  går i alla fall bort, ingen skogsmulle feeling for me.
Svassade runt på NK ett bra tag men lyckades inte fastna för en enda väska som kändes "rätt" för mig.
125198-92Bild. www.gucci.com
Slutligen hamnade vi på Birgerjarlsgatan & Gucci, där fanns det massor jag vill ha, dessvärre var det otroligt urplockat, de får in mer under dec-jan, men jag kan vänta, ingen panik (måste ju dessutom hålla upp med nikotinet lite längre än 3 dgr för att det ska räknas). "Abbey" & "chain" hobos ligger bäst till nu, men vi får se, det är en del andra butiker jag måste kolla in. Men då får lillen stanna hemma, även om han var hur charmig som helst idag...

Så jakten fortsätter...

Kommentarer
Postat av: Vintage* Jessica

hahhahahah Farbro barbro :)

fick nyss hem min nya Mulberry


ha en fin kväll mvh J

2006-11-21 @ 23:03:44
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Mia

Vintage Jessica: Kommer över å kikar, detsamma du

2006-11-21 @ 23:16:06
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Anni

Alltså... för min del måste nästa väska kunna hängas tvärsöver kroppen. Det funkar ju asdåligt att ha en hängades på axeln och skjuta barnvagn samtidigt. Good luck finding Mr DreamBag!

2006-11-22 @ 09:03:38
Postat av: Bay

Jag har abbey'n på den första bilden, köp den, du lär inte bli besviken :)

2006-11-22 @ 09:32:24
URL: http://bay.blogg.se
Postat av: Mia

Anni: Ja det är en konst, över ena axeln funkar men för min del går LV Speedyn (även om den är nice)bort pga att jag inte fixar korta handtaget.

Bay: Ja det lutar mest åt den, väntar på att dom ska få in rätt färg och storlek bara så jag får se ordentligt.

2006-11-22 @ 11:37:37
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0