Reahets

Trots att jag inte brukar shoppa loss på reor begav jag mig igår ut en stund på stan bland reagalningarna... Jag har inget emot att handla billigt- tvärtom men det är hetsen jag avskyr, folk är ju som tokiga och otrevliga både kunder och lika ofta personalen.
Hur som helst så ångrar jag mig bittert... hittade ett par fantastiska stövletter på Biblioteksgatan, provade, tyckte inte riktigt dom passade perfekt, köpte dom ej, sista paret och ångrade mig så klart när jag kom hem...
Däför måste jag nu dit igen, hänga på låset och hoppas att dom finns kvar... Suck väldigt typiskt mig i alla fall.

Rea diskussion i ett mycket surt tonläge:
Kunden- Varför har ni inte dom här på rea!

Personal- Det är en nyinkommen sko och kommer inte att sättas på rean!

Kunden- Meh den är ju inte ny!!! Har ju funnits hur länge som helst!!!

Pesonal- Ja sedan i höstas, men det är en klassisk sko och kommer inte att komma på rea förrän i sommar å då kommer den ändå inte att finnas kvar!!!

Kunden slänger ifrån sig skon och går iväg...

Livet blir så mycket lättare att leva om man bemöter det med ett smile (något liknande sa Persbrandt i gårdagens intervju på 3:an)


Kommentarer
Postat av: Bea

Jag ska ut i hetsen idag!!

2006-12-27 @ 10:09:16
Postat av: Mia

Bea: Lycka :)

2006-12-27 @ 21:43:31
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0