Julmusik varje dag fram till julafton


Jag vet inte vad det är för fel på mig, kanske är det vädret som gör att det inte känns lika roligt med jul som det brukar...
I ett krampaktigt försök att få upp julstämningen lite lagade jag julköttbullarna (som ska frysas in) häromdagen. Det är de goaste köttbullar jag vet, inte så tjusiga men goda. Men det hjälpte dock föga, ingen feeling av jul uppdagade sig.

Kanske ska jag idag terrorisera mig själv med julskivor på cd:n bara för att få lite känsla för jul. Julmusik i lagom dos är väl ok men har man en gång jobbat i butik under juletid så är Rudolf med röda mulen inte ett trevilgt inslag i ens liv längre.
Minns så väl den sista julen jag jobbade i butik (innan jag började plugga), chefen ville så gärna att vi tillsammans skulle skapa julstämmning (läs slå försäljningsrekord) så det hade införskaffats tomteluvor och en härlig julskiva (eller om det var två kanske) med blandade jullåtar. Tanterna på jobbet var upprörda över luvorna, det nyrullade håret blev ju förstört. Att jag påtvingades tomteluva kunde jag stå ut med trots att det var rätt obekvämt att ha den på inomhus...Men när julplattan varvades för hundrafemtioelfte gången då var jag sååå less på julmusik att jag kunde kräkas eller få ett mindre nervsammanbrott.
Nåja jag har väl återhämtat mig något så när, det var ju rätt många år sedan som detta hände... Men Ainbusk julskivor näeee där går gränsen, det är banne mig smaklös musik uäk...

Å hjälp det är ju Lucia i morgon... Lussekatter måste införskaffas!

Kommentarer
Postat av: Pär

Globens luciakonsert är att rekomendera om man vill ha riktig julstämmning

2007-10-25 @ 16:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0