Sunktigt i förorten och glassigt hemmavid

Passade på att motionera ordentligt idag med, en slags förortssafari promenadledes på en si så där 2 och en halv timma. Tog längre tid än beräknat eftersom jag stirrade blint på telefonens kartläsare, skulle ha tänkt själv istället så hade det blivit rätt direkt. Uppdraget var att införskaffa mammas tunika, som hon på nåder fått lägga undan då den var på rea. Mission completed men höll på att gå käpp rätt...
Lyckades med konststycket att glömma påse idag igen! Denna gång på MC Donalds, smet in där för att värma mat till liten hungrig och upprörd loppa och i ivern att utfodra bebis glömde jag påsskrället. Hade tur igen, den låg kvar, bebbe fick mat och jag blev upphämtad strax därefter.
 
Jag tänker icke bege mig till den förort jag befann mig i på väääldigt länge, vantrivdes på riktigt. 
Beskådade ett eländigt drama mellan en mamma och hennes ettåring, förstörde min dag, jag blev så illa berörd att jag lyfte upp min lilla prinsessa och blandade in personal i en butik. Mamman hann dock smita iväg och jag ångrar så att jag inte sade till direkt, stackars lilla barn, hemska vidriga mamma. Man ska vara snäll med sina barn, punkt! Det finns inga ursäkter i världen för att vara elak mot en ettåring, räkna till 10, andas, gå ifrån, vad som helst.
 
Näe nu ska jag släppa detta och fortsätta fira hemmavid för, hipp hipp hurra, det är vår 14:e bröllopsdag idag, precis som på slottet på Haga och Drottningholm, undrar om de firar idag...

Kommentarer
Postat av: Åsa

grattis till 14 år!
Vi firar snart 1. Som gifta, annars är vi på det 14:e ;)

2013-06-20 @ 09:55:28
URL: http://asassecondtime.blogspot.se
Postat av: mia

Åsa. Tackar, vi är på vårt 21:a år denna sommar.

2013-06-20 @ 19:46:42
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0