Timell-wannabe

Mina sommarblommor som jag planterade denna vinter har redan börjat slå ut, ivriga rackare som dessvärre får stå ut med att bli fyttade fram och tillbaka, in och ut från balkongen. Vi har fortfarande kallt här om nätterna i huvudstaden så vi lär väl få pyssla med detta minst en vecka till.
I helgen var vi och tittade på hus, ett fint litet hus här i krokarna, allt nyrenoverat och välputsat men... Ingen renovering hade gjorts av fackman, Timell-wannabe hade varit framme precis överallt, inte ett badrum, inte bastun inte köket ingenting och så var det en dyr tomträtt dessutom. Det såg förvisso tjusigt ut men det skulle inte gå att täcka försäkring på detta.
Varför maler jag nu på om det här nu då? Jo därför att här är folk inte riktigt kloka, innan visningen ens var klar hade folk börjat buda? Helt galet faktiskt, med tanke på husets fuskrenoveringar, tror det blir svårt för oss att lyckas köpa ett hus här i närheten. Vi blir kvar i lägenheten för jag vill inte bo för långt bort, tycker det är skönt att ha nära till allt trots avsaknad av trädgård och stor altan.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoppas ni hittar något hus som kan bli ert ändå!

2012-05-08 @ 20:41:33
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: mia

Ja nån gång så:)

2012-05-10 @ 18:20:30
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0