Så tur att jag hade fel

Denna sommaren har nog varit den bästa samtidigt den värsta. Jag har tillsammans med min familj levt varje dag som det vore den sista. Gröna Lund, Legoland, Liseberg, Norrlandsturer till nära och kära. Vi har haft picnic på vardagsrumsgolvet, överraskningspartyn och andra galna påhitt och det har varit toppen, speciellt för sonen som under sommarmånaderna inte alls varit medveten om datumet för den stora operationen. Själv har jag våndats i det tysta och en minst sagt deprimerande ångest anföll mig när hösten knackade på dörren, då det började bli dags att operera barnet. Att lägga in sitt barn för ett större ingrepp på sjukhus är så klart tufft för alla föräldrar. För oss extra bekymmersamt eftersom sonen har andningsproblem vid sömn, så för mig innebar denna nedsövningen ett stort orosmoment. Pappan och mamman lämnade sitt barn i händerna på kirurger och narkosläkare med sonens ord ekande i huvudet, "Mamma lämna mig inte" och "Pappa jag kommer aldrig att vakna igen". Nio timmar senare var operationen klar, sonen fick med vissa bekymmer ligga kvar i respiratorn ytterligare ett dygn. Sedan vaknade han äntligen, en tuff vecka av smärta, jobbigt att se men han vaknade. Nu är det värsta över och alla i familjen börjar vara sig själva igen och jag är så lycklig över att jag hade fel. Att den skräckfyllda känslan om att aldrig få uppleva min sons sjuårsdag bara var fel helt enkelt. För han lever, har fyllt 7 år, och är sig själv precis som vanligt från tidig morgon till sena kvällen. Så det var det, detta har varit anledningen till att jag inte kunnat skriva en rad denna sommar och höst. Nu kör vi igång igen, precis som vanligt. Kram/ Mia

Kommentarer
Postat av: Bea the svägerska

Å vad jag längtar efter er! Så fort bebben har kommit och vi har kommit på banan igen så vill vi komma och hälsa på er! Bamsekramar

2011-10-12 @ 12:36:50
URL: http://gronavillan.wordpress.com
Postat av: StjärnanTärnan

Jag gråter när jag läser detta! Är så glad att ni mår bra!!!! Saknar er! Kram

2011-10-13 @ 14:02:00
Postat av: StjärnanTärnan

Åh vad fint skrivet...och underbar bild! Tårarna rinner när jag läser. Saknar er!! Kram

2011-10-13 @ 16:12:04
Postat av: StjärnanTärnan

Minnesförlust har jag drabbats av tydligen.. :)

2011-10-13 @ 16:12:43
Postat av: //L

Har kikat in och förstått att något varit "på gång" då inlägg inte kommit. Du beskriver ett lyckligt slut på mycket vånda och kamp och det värmer i hjärtat och jag är så glad för Er skull att allt gått bra och fortsättning följer för Er Alla.



Kram

2011-10-14 @ 20:41:02
Postat av: lotta

Ni har ett riktigt mirakel till son, hälsa honom att han ska krya på sig.

2011-10-14 @ 22:50:14
Postat av: Kerstins foto

Vad skönt att allt har gått bra. Förstår att det varit en riktigt tuff period.

Ha en fin helg.

2011-10-15 @ 10:56:28
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Elisabeth

Jag blir så lyckligt glad av att höra ifrån dig och att allt trots allt är på rätt väg. Du/ni finns i mina tankar hela tiden. Sköt om er! Kram mitt lilla hjärta.

2011-10-15 @ 11:21:02
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Å jag finns kvar här :-)

Så skönt att allting har gått bra och att ni börjar komma in i vardagen igen.

Välkommen tillbaka :-)

2011-10-15 @ 18:08:57
URL: http://www.annasdagar.se
Postat av: Milla (FlowerPower)

Åh jag har saknat dig! Nu förstår jag. Eller ja kanske inte, det är svårt att inta denna känsla du beskriver så känslofyllt. Jag andas djupt, och så säger jag enbart kort, så skönt att det gick bra. Så gott att ni mår bra! KRAM Milla

2011-10-15 @ 21:36:17
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Mia

Alla: Men tack alla fina ni har saknat er också och det är helt fantastiskt att ja, eller äh, jag blir rörd helt enkelt att ni är så många som hänger kvar trots allt... Ni må ha de som goast.

2011-10-15 @ 22:04:05
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad glad jag blir att höra att allt gått bra!!! Huvva vad man ryser av att läsa dina ord. Förstår att dena tid måste ha varit superjobbig för er alla! Nu nya friska tag mot en bättre framtid för 7-åringen efter denna lyckosamma operation! Kramar till er

2011-10-16 @ 20:05:58
Postat av: Ewa-Marie

Jag kan bara föreställa mig så fruktansvärt det mäste ha känts att höra dessa ord och ovissheten under så många timmar. Så skönt att det blev så lycklig utgång.

2011-10-19 @ 21:29:24
URL: http://ewamarie.wordpress.com/
Postat av: Catrin

Oj, vännen. Vilken tuff sommar och höst det måste varit och kämpiga timmar. Men så skönt att höra att det gått bra och att ni börjar ta er tillbaka till vardagen igen!

Stor kram!!!

2011-11-19 @ 22:11:06
URL: http://vardagstrall.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0