Sommarlov eller?

Idag har varit en hektisk dag med många möten och diskussioner. Men allt har än så länge slutat väldigt positivt trots överhängande orosmoln.

Jag har blivit lugnare inför sådana här möten, jagar inte upp mig på samma sätt som förr... Allt löser sig i alla fall på något vis till slut. Det är helt enkelt bättre för hälsan att ta det kallt redan innan, avvakta vid trista kommentarer, ladda och återkomma med krutet om det så behövs. Idag behövde jag inte plocka fram det där extra och det är jag tacksam över.

I morgon är det sonens skolavslutning, Mr Big är ledig från jobbet och hela familjen ska delta på förmiddagen å sedan blir det familjehappenings, glass, shopping och picknick.

-Men skaaa jag verkligen gå hem innan lunch i morgon. (sonen)
-Japp, så är det, du får inte vara kvar på skolan. (jag)
-Men varför, det är ju fritids. (sonen)
-Vi vet men nu vill vi bara vara med dig när vi är lediga på din avslutningsdag. (jag)
-Åååå, men okej då, får man glass då? (sonen)

Så får det bli, sedan blir det framöver växelvis lite fritids, semestervecka, fritids och sedan börjar riktiga sommarlovet...
                                                                     ♥

Kommentarer
Postat av: Åsa

Bra att förhandla till sig glass sådär! ;)

2011-06-10 @ 04:50:52
URL: http://asassecondtime.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0