The pälsmössa

Och mössan den fortsätter att provocera. I morse fick jag frågan om varför jag har döda djur på mina kläder av en 7 årig flicka på sonens skola.

- Men det har jag väl inte, svarade jag utan att tänka mig för.
- Jo det har du visst, på din mössa.
- Ahaaa, säger du det men vad vet du om det egentligen?
- Jo för det har min pappa sagt.
- Jasså det har han, jaja men inte ska väl ni bry er om vad jag har för mössa på mig.

Tänka sig att jag tycker att barnen är duktiga på att mobba varandra helt utan vuxnas inblandning, jag minns själv hur man hittade på att retas om just toppluvor på skolgården när jag var liten. Mössor rycktes av och kastades i blöt snö eller pölar, inte vidare trevligt.

Inte vidare trevligt när vuxna fortsätter på samma vis, Sanna mobbas hon med. Skärp er alla vuxna och lägg av för f*n.
Tänk att en Svenskdesignad mössa med pälstoffs kan reta gallfeber på så många vuxna. Jag kommer att ha min på så länge det är minusgrader ute och till er som stör er på detta säger jag bara, sök hjälp, gå i terapi eller varför inte skaffa er något viktigare att bry er om.

Kommentarer
Postat av: sweetmama

:) Strunta i mobbarna och ha din mössa

2011-02-17 @ 19:27:05
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: mia

sweetmama: Japp, jag har hatten på.

2011-02-17 @ 22:52:10
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0