Ruska liv

Näe om man skulle ta och ruska liv i denna gamla bloggen igen, har bloggat så lite att jag känner mig helt ringrostig, men visst har det gjorts om lite på blogg.se?

Vi har i alla fall haft en riktig tuff höst och vinter, men det börjar ordna sig nu tror jag. Under de lite mer tyngre månaderna har jag så fort jag kommit åt ägnat mig åt egenterapin - virkning. Vet inte med säkerhet om det terapeutiska värdet är så effektivt men jag inbillar mig att det funkar, det skingrar helt klart tankarna och om tiden går långsamt flyger den iväg under tiden i alla fall.

Min mor frågade mig hur jag verkligen mådde för ett tag sedan. "Jo tack, jag håller på att virka ihjäl mig men annars är det bra", svarade jag. Jag har hunnit med filtar, fodral, presenter, amigurumis mm. Jag virkar fortfarande men i lite mindre omfattning, ovan ser ni en välkomstpresent till Sveriges mest efterlängtade skärgårdsbebis, välkommen, grattis och allt det där.

Och så är det ju snart jul, favorithögtiden. Vi pysslar, bjuder på glöggmingel, bakar och kokar julgodis. Jag stressar eller tjurar inte det minsta inför julens bestyr, just nu är det en toppenårstid enligt mig.

Bild: På årets kalender, detta år hade jag tänkt slopa paketkalendern till sonen eftersom det är så svårt att hitta vettiga paketinnehåll till ett rinmligt pris. Efter kraftigt motstånd om kalender utan paket så köpte jag en legolastbil, delade upp beskrivning och bitar i 24 paket och voila, sonen fick sig en tiptop, kalender, till en rätt så OK summa.

Kommentarer
Postat av: Milla (FlowerPower)

Åh kul å se att din blogg dyker upp hos min lista i Bloglovin igen!! Virka är underbar terapi. Har en filt jag borde ta upp och virka klart... man får liksom aldrig stopp då man sätter igång och ser allt växa fram. Hoppas ni får en bättre tid framöver!! kram Milla

2011-12-13 @ 19:16:13
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: lotta

Välkommen tillbaka till syberrymden och om jag inte hinner titta in före den 24:e så GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

2011-12-13 @ 20:10:10
Postat av: Åsa

Härligt att du är tillbaka!! =)

Hoppas att allting reder upp sig och det blir bättre snart

2011-12-13 @ 21:59:17
URL: http://asassecondtime.blogspot.com/
Postat av: mia

Milla: Tack å ha det gott du med



lotta: Tackar och detsamma



Åsa: Tack och det reder sig alltid:)

2011-12-15 @ 10:11:52
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: //L

Va roligt du är tillbaka och bloggar!

Passar på att Önska dig och de dina en härlig jul och att ni får en fantastiskt start på det nya året där allt går framåt och fortsätter ordna sig!

2011-12-16 @ 08:36:29
Postat av: mia

//L: Tack och önskar dig detsamma:)

2011-12-16 @ 16:54:05
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Lärarinnan

Vad smart och påhittigt med lego-kalendern! Sök patent! ; )

2011-12-22 @ 21:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0