Valborg

Min morfar hade ett elfte budord vilket han anammade ungefär varje dag tills den dag han var tvungen att ge vika för honom ovan där.

Man skall icke ge sig

Igår var sonen tjurig över att det inte skulle bli någon långpromenad genom staden och picnic i parken.
- Men vem har sagt att det inte blir av? (Jag)
- Men mamma titta på vädret. (sonen syftar till mörka moln, snålblåst och regn)
- Strunt i det, har vi lovat picninc så ser vi till att det blir så och minns du vad gammelmorfar brukar säga?
- Jaaaaaaaaaaaa, man skall icke ge sig.

Så vi begav oss iväg...

Trotsade mörka moln och hamnade mitt i broöppning.

Hade picnic i parken fastän det var lite kallt.

Promenerade längs fina Hornsgatan och solen hade skrämt bort de mörka molnen.

Och till Slussen och Gamla Stan.

Sedan gick vi tillbaka till Slussen igen, åkte tuben hem, grillade middagsmaten, tittade på majbrasa och tände lyktorna på balkongen. 

Nu en ny dag, nya äventyr.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Stockholm är vrkligen vackert! Skulle så gärna ha åkt upp nu i helgen, för körsbärsträden i Kungsträdgården måste väl blomma nu??



Kram o ha det fint!!

2011-05-01 @ 18:47:23
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Stjärnantärnan

Vad mysigt ni verkar ha haft! Hörde ditt meddelande, jag ringer dig imorgon kväll! Saknar dig.



Kram

2011-05-01 @ 22:18:21
Postat av: Lotta

Vilken härlig dag, verkar som att lillskrutten har anammat gammelmorfars talesätt.

Jag får alltid så sjuk hemlängtan när jag ser bilder på sthlm i vårskrud.

2011-05-02 @ 17:02:41
Postat av: biibii

Halloj! Saknar dina uppdateringar! Kramis på du.

2011-05-08 @ 09:36:02
Postat av: mia

Åsa: Helt rätt, de blommar men denna helg är det iskallt om kvällen.



Stjärnantärnan: Detsamma, se på Tisdag.



Lotta: Oja han är envisast, ahaa du kommer härifrån:)



biibii: Det kommer igång tror jag. Kramis, saknar dig med.

2011-05-13 @ 22:02:39
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0