Vem har kidnappat våra snöröjare?


Morgon, i huvudstaden släpar vi oss fram utomhus, jag och sonen struntar i trottoaren, stoppar upp trafiken, går mitt i gatan, håller upp en hand vid bilmöte och väjer undan så snabbt vi kan.
Det är faktiskt rätt så omöjligt att ta sig fram utomhus med rullstol helt enkelt och snöröjarna är nu helt osynliga i vårt område. Men fint ute är det och solen skiner.

Bild: En lampa från IKEA som jag gillar, finare irl än på foto och så ett bra pris förstås, som alltid hos Kamprad.

Kram alla fina

Kommentarer
Postat av: delinda

tack för du tänkte på mig =) kramar

2010-02-10 @ 10:42:23
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Milla

Jobbigt det där med snöröjning. En annan bor ju på landet och där funkar snöröjningen bra men i stan är det kaos för alla gator är ju inte prioriterade och tyvärr är det ju där många liksom bor. Och extra jobbigt för all som inte kan hoppa och kravla sig över snövallar och snömodd, dvs barnvagnar, rullstolar, rullatorer mm. Man hoppas bara att alla kan ta hänsyn till varann och hjälpas åt. Tänk när allt ska smälta, hur blir det då...

Hoppas du är piggare nu när det är mycket på G!

Kram * Milla *

2010-02-10 @ 11:41:56
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Rebeccas.se

Hos oss ute i skogen är snöröjningen inget problem, men i dagmammans villaområde en bra bit bort är det kaos. Jag kan köpa att efter ett stort snöfall tar det ett tag att få ordning på alla gator, men när snöade det häftigt sist? Nån vecka sen minst, nu borde de ju fått ordning på saker och ting tycker jag! Superdåligt!



Jättefin lampa!

2010-02-13 @ 10:27:39
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0