Upprörd, irriterad och frustrerad...

Har känt mig irritabel i flera dagar nu, går bara runt och retar mig och blir upprörd på allt möjligt, stort som smått. Mr Big har fått sig ett par törnar, men jag har bett om ursäkt i alla fall och försökt förklara att detta helt enkelt beror på PMS. Vilken jäkla åkomma, otroligt störande.

Detta retar jag mig på just nu, läs eller låt bli...

Upprörd:
Över att vårt rättssystem "rycker på axlarna" över anmälningar om dödshot av kvinnor. En mamma anmäler att exmaken hotat henne till döds samt misshandlat det gemensamma barnet (gårdagens Metro). Åklagaren anser detta ej vara så allvarligt, ett dygn senare är mamman mördad. Nu är åklagaren lite ledsen, så fint då, själv är jag skitförbannad.

Irriterad:
Över daltandet om Niqab/burka, nej det är inte OK att undervisa barn i ett spökhuckle med hål för ögonen i detta land. Svep omkring i vad ni vill på fritiden, men på jobbet ska den av, punkt slut, hur svårt ska det vara?

Frustrerad: och besviken över att lärarna på sonens skola så ofta är sjuka eller "vabbar". Denna dag var ingen av de tre på plats och sonen kunde helt enkelt inte gå till sin skola, fick ta av sig jackan och stanna hemma, urtrist.

Irriterad: På folk som inte klarar av att skriva mail utan att vara otrevliga, gå en kurs eller ännu enklare skippa utropstecken i var och vartannat ord.

Irriterad: På att om jag nu måste drömma otrohetsdrömmar så varför i hela friden måste jag då i drömmen vara otrogen med Lasse Berghagen! Jorå det var värt ett utropstecken, ingen trevlig känsla efter den drömmen på morgonen, otäckt.

Nåt mer kanske? Nope inte just nu, det får räcka helt enkelt. Nu ska jag ha en riktigt härlig dag och önskar er detsamma.






Kommentarer
Postat av: sweetmama

Jag kan inte annat än hålla med dig. Nej jag har inte PMS nu när jag läser men jag håller med ändå.

Rättsystemet är många gånger "piss"

Burka ska helt klart av i skola på arbetsplatser, man vill ju veta vem man umgås med!

Lärarna ja håller med där också

Mailsvar är själv just nu irriterad på en som inte svarar alls på varken mail eller sms

Lasse Berghagen....bättre kan du !!!!

2010-12-05 @ 20:47:42
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0