Tjur gubbe


Natt, sovdags, bara lite till, stannar mig kvar en stund till vid gamla barndomsminnen.
Jag har nog inte berättat det (här i bloggen) men ända sedan jag var liten har jag gillat tjurgubbens musik. Kommer alltid att göra det, säkerligen tills jag dör.
Jag gifte mig till och med till en av hans låtar och ibland känns det som om den mest omöjliga gamla tjurgubben begriper mig mer än någon annan gör.
Men bara för en kort stilla stund, bara ibland då när lågan inte glöder så varmt som den borde, heja Uffe Lurre, ljuvliga du... Här är han tex.

Bild: Har ingenting med texten att göra, en lily of the valley i mitt fönster, en annan favorit.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Tycker om det du skrev! Trevligt att se lite sunda grejer och inte bara det generella grejerna som man kan läsa om typ alltid. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0