Traumatiskt värre

Igår hade vi en smått traumatisk stund hos barntandläkaren, käken/tänderna skulle röntgas och kameran såg ut som ett tortyrredskap. Tandsköterskan tyckte dessutom att vi skulle lämna 5-åringen själv i rummet medans han skulle sitta prick stilla med spetsiga stålgrejer mot öronen.

-Hjääääääääääääääääälp, lämna mig inte, jag är rädd, maaaaaaaaaaaaaamma rädda mig.

Helt galet och det mest opedagogiska jag varit med om, jag höll på att lyfta ut ungen och dra där ifrån och aldrig någonsin komma tillbaka men hejdade mig, bet ihop, tog på mig strålskyddsväst och peppade liten att genomföra undersökningen.

Det blev bilder som tur var och både jag och lilleman var smått chockade efteråt, han för undersökningen och jag för att jag såg hur olycklig och rädd han var.

Hua men idag är det Fredag, det tackar vi för.

Kommentarer
Postat av: Anna

Förstår att han vart rädd, det ser verkligen ut som ett tortyr redskap. Min dotter har också gjort det där, fast hon var ju typ 11 då, lite lättare att förklara vid den åldern...

Tack, jo jag mår bättre idag =)

2010-04-16 @ 10:16:09
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Milla

Men BU - barntandläkare borde veta bättre! Vi hade en go tandhygenist på den tiden då vi fick gå tre ggr till henne innan en viss liten rädhågsen dotter ens vågade öppna munnen...

Fredag är en välsingnelse!

2010-04-16 @ 14:17:34
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: moi

Anna: Precis min tanke, ett äldre barn förstår att det inte kommer att göra ont även om det ser läbbigt ut. Och vad bra att det känns bättre idag:)



Milla: Ja faktiskt och ja hallelulia för Fredag.

2010-04-16 @ 20:39:26
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0