Normala människor

Lilleman filosoferar vidare och ställer kluriga frågor varje dag.
-Mamma, är vi normala människor?

Sonen var tyst en stund, jag med och önskade att jag kunde se vad han funderade vidare över medans han väntade på mitt svar. Själv tänkte jag att jag  att vi nog inte är helt normala, vad är att vara normal?
Normal ligger kanske i betraktarens öga, kanske inte normalt att vara funktionshindrad, inte vidare normalt att leva lite annorlunda än alla andra. Att vara lite speciell, är det normalt.

-Visst är vi normala människor, du och jag och pappa.
Svarade jag i alla fall, för oss är det ju så, vi har det helt normalt, vi är inte vana vid annat.

Kram alla ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0