Jo men vi törs


Åska inatt igen och en vacker kylig höstmorgon idag. Tänkte ta med sonen lite senare idag och uträtta några ärenden i city, om vi törs?

I Fredags gick det inget vidare i rulltrappan vid T-centralen.
Vi (jag och sonen som sitter i rullstol) åkte upp för rulltrappan, gullade, skrattade och pratade och så PANG! Rasade det en full gubbe med rullator baklänges, de framför oss flyttade på sig vilket resulterade att min lilla gullunge fick ta största smällen och fick gubbens rullator i ansiktet och överkropp på sina små ben.

Jag fick panik eftersom att gubben inte reste på sig utan låg kvar där gastandes med fötterna uppåt, själv kunde jag inte släppa taget om sonens rullstol men som tur var kom en handlingskraftig man och slet upp gubbskrället och vi klarade oss från att tippa baklänges nedför hela rulltrappan med rullstol och allt vilket skulle ha varit ett faktum om farbrorn ej kommit på fötter, det var på håret kan jag säga och jag blev så rädd.

Lilleman fick lite ont på kinden där rullatorn landat men annars gick det bra, lite rädd bara. Jag tröstade sonen och mig själv en stund och därefter ser jag gubbjäkeln skrattandes vingla vidare. Jag var så nära att gå fram och skälla ut fanskapet men hejdade mig, gubben var packad, jag var så arg att jag kokade och skulle nog bara ha skrämt min egen son ännu mer så det fick vara, vi gick iväg och hade en trevlig dag istället. Helt sanslöst att man ska behöva hålla koll på vilka som åker några trappsteg framför en också.

Jaja vi överlevde ju i alla fall och tusen miljarders tack till mannen i grå kostym som slet upp fyllot i rulltrappan, tack.

Bild: Goaste lilleman förra året


Kommentarer
Postat av: biibii

Men du vad läskigt! Jag är så glad att det gick bra för er, tur att du är du och att lilleman är en liten tuffing! Kramar B

2009-09-29 @ 13:26:16
Postat av: vintageretroprinsessa

Fyyy fasiken :(

det där lät allt annat än kul :(

Själv vågar jag ej ta rulltrappa med barnvagn :(



Tur att ni klarade er.



Massa kramar

2009-09-29 @ 20:42:06
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Men fy fan så hemskt!! Tur i oturen att det gick så bra trots allt, härligt när det finns människor runt omkring som bryr sig. Krama lillemannen från mig, och kram till dig med!

2009-09-30 @ 06:01:41
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Men fy så läskigt

Tur att det gick bra för lilleman

2009-09-30 @ 09:19:21
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: ONE SMALL DREAM

Usch vad läskigt! Skönt att det slutade så pass bra ändå. Tur att det finns riddare (män i gråa kostymer) som kommer till räddningen. Han ska ha en stor eloge! Det är inte många som vågar hjälpa till längre.

2009-09-30 @ 13:00:48
URL: http://onesmalldream.blogg.se/
Postat av: mia

Alla: Tackar för era kommentarer och ja det var verkligen läskigt, hjärtat klappade lite extra ett bra tag efteråt.

2009-10-01 @ 09:16:49
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Tess ♡

Men herregud. Vikla människor det finns.

Förstår om du vart rasande.

Viklen tur att ni klarade er så pass bra endå :)

2009-10-01 @ 11:58:47
URL: http://mammatess.blogg.se/
Postat av: ~Mezzie~

Men herregud allså...

Jag hade nog dött en smula, men sen varför hjälpte inte de som flyttade sig er???

Hmm jaa en annan hade nog agerat liite snabbare med att hjälpa men det är ju jag det ;-)

Himla tur att det gick bra för både dej och lilleman!

Och tummen upp för mannen som faktist hjälpte!



Bästa kvällen!

Kram kram

2009-10-01 @ 18:41:05
URL: http://mezzieg.blogg.se/
Postat av: //L

Usch, otäckt och skrämmande. Skönt det gick bra för er!

2009-10-03 @ 19:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0