Tant gredelin

Igår hade jag en riktig höjdardag tillsammans med bästa svägerskan, vi shoppade och åt lunch i Sickla Köpkvarter, ett smart drag eftersom det där var lite folk trots löningshelg.
Jag fyndade ett par skor, en klänning och ett skärp i den för mig helt otippade färgen lila.

Efter shoppingen stoppade vi till på Gondolens uteservering, åkte hem till mig, åt en sen middag, bytte kläder, jag i nya skorna men tillsammans med en svart klänning och fortsatte vidare till en travfest. Själv har jag noll koll på vare sig hästar eller kuskar men jag måste helt ärligt säga att denna festsammankomst var en något udda tillställning. Självklart tackar jag för biljetten som en snäll man gav bort till mig i kön (man kom visst inte in utan förköp), tack tack.

Inne i festklokalen var det svettigt, krossat glas på golvet, överflöd av paljettglittrande tjejer, drinkförbud på uteserveringen och så riktigt gammaldags gubbig stämning med tjuvnyp i baken och slit i urringningen. Tur att jag inte är vidare känslig och jag hade rätt så roligt men jag tror att jag står över fester av detta slaget framöver...

Kommentarer
Postat av: Merethe

Hej Mia!



Det är verkligen längesen jag skrev här inne, men jag följer din blogg. Inte mer än rättvist att lämna ett avtryck som säger att jag är här, men ibland blir det bara inte så. Jag blir glad när jag läser om era framsteg, om sköna (bekymmersfria?) dagar och glad, tuff kille med sin rullator. Hoppas det går längre tid mellan de jobbiga dagarna framöver och att energitjuvar icke gör sig besvär hos dig! Du framstår som en väldigt stark och klok kvinna, och jag skickar alltid varma tankar till dig och din familj. :)

Ville dessutom också säga att jag gillar skorna skarpt, var har du hittat dessa skönhetar om man får fråga?

Kramar, Merethe

2009-06-01 @ 08:38:54
Postat av: Att ha det gott

FIN shopping

tror du passar mycket bra i den färgen

2009-06-01 @ 08:54:52
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: mia

Merethe: Tack, tusen tack för din fina kommentar, jag blir så glad. Just nu har vi det riktigt bra och den "energitjuv" som varit värst har helt plötsligt slutat och med ens har allt blivit mycket enklare, karma, tur eller vad anldeningen var spelar ingen roll. Vi passar på att njuta när det flyter på bra och bara för din skull har jag lagt ett inlägg med all information om skorna.



Att ha det gott: Tack och hoppas det, lila är ju lite svårt, men jag kommer att ha klänningen i sommmar i alla fall.

2009-06-01 @ 09:49:47
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vilken fin klänning! var hittade du den?



kram!

2009-06-01 @ 19:07:56
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: mia

Fru Evelina: Klänningen kommer från Esprit och köptes i Sickla på Espritbutiken:)

2009-06-02 @ 10:10:08
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0