70-tals trasa


Ett tandläkarbesök, en son som vaknat på tok för tidigt och varit surtjurig större delen av dagen samt en storstädning av moi här hemma denna dag har gjort att jag inombords mest bara morrat och känt mig som den där Desperata Hemmafrun som jag verkligen inte är och inte vill bli.

När jag städar blir jag alltid lite surtjurig och är helt säker på att jag inte gör annat än att laga mat och serva allt och alla. Och så blir jag smått förskräckt när jag kommer på mig själv med att tänka att dammsugaren är min bästa vän bara för att den är så lättfotad (läs lättrullad), snygg, suger så bra och näst intill overkligt effektiv (har nyligen köpt en ny superduperbra).

Då tänker jag på att jag måste "släppas ut" härifrån, komma bort, åka på spa, resa till solen, eller bara göra något vettigt som inte har det minsta med housewifeuppgifter att göra. Frustrationen stiger men så blir det klart, hemmet strålar en aning, i morgon är det Fredag och jag kommer till insikt om att jag har rätt så enkla triviala bekymmer en sådan här dag som idag Torsdag min alldeles egna "städaredag".

Bild: Mannen köpte trasor idag, denna variant har jag inte sett sedan jag var liten. Näe ni ser ju hur tragiskt det börjar bli här borta, i morgon skriver jag om Miu Miu väskor och Louboutin istället, Det är ju fredag för F i morgon...

Kram på er gonatt

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Känner igen känslan där, att man alltig servar och fixar för andra...

Men visst städar man också lite effektivare när man är "på hugget"!



Hoppas du får en fin och glammig fredag nu! =)

2009-01-16 @ 08:50:38
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: mia

Nja vidare glammig vet jag inte men det är en fin dag. Kram kram.

2009-01-16 @ 13:47:35
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

snygg färg hade den ju iallafall :=)

2009-01-16 @ 20:25:38
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: mia

vintageretroprinsessa: ja och så inbillar jag mig att det just nu blivit lite roligare att torka:)

2009-01-17 @ 00:42:07
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0