Lugnt i Huvudstaden

Det är väldigt fridfullt att spana ut genom fönstret och se rådjuren vila strax utanför. Det syns inte alls vidare bra men vid den stora tallen finns de, 2 stycken.

Jag har vänner lite här och var i vårt avlånga land, då och då kan några av dem inte låta bli att på ett smått raljerande vis uttala sig om Stockholm, att de aldrig skulle kunna tänka sig att bo här, att Stockholmare är dryga, att stressen tar över allt och att det är så anonymt.
Själv gillar jag Stockholm, jag tycker om lugnet i det område där jag bor och med 15 minuter med tunnelbanan får jag ta del av den där farten inne i city som jag har kommit att tycka om.  Stockholmare är verkligen inte drygare än andra och vad gäller strressen så beror det ju på var man befinner sig, självklart är det ju stressigt på T-centralen och abslut förbjudet att stå på vänster sida i rulltrappan. Men man behöver som sagt inte åka långt från citykärnan för att se rådjuren vila intill en tall...

Ha en fin dag idag.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilken härlig beskrivning. Förstår att du trivs. Men saknar du inte Umeå lite grann? ;)

Ha en härlig dag.

2009-01-13 @ 10:36:02
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: paus

Håller med dig! Närförorten är kanon i Sthlm. Bodde själv i Gröndal under flera år innan jag flyttade hit. Fast nog tycker att stressen är värre där än vad det är i en mindre stad. Men den kan man ju bli medveten om och inte stressa själv. Jag undrar varför de har så bråttom?

Ha det fint!

2009-01-13 @ 10:45:44
URL: http://paus.webblogg.se/
Postat av: mia dh

Kerstin: Klart jag gör:) Speciellt när det börjar bli sommar, mest saknar jag släkten och familjen som bor där uppe. Umeå är en underbar stad och jag vet inte vilken jag gillar bäst. Just nu ligger huvudstaden i topp men om några månader suktar jag säkerligen efter norrland igen.



paus: Tiden, jag tror att man jagar fram för att vinna tid.

2009-01-13 @ 12:00:17
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0