Sensommar


Ny vecka, vardag igen, semestern är över för denna sommar, våra batterier är laddade. Själv hoppas jag på lite mer sommarvärme hela augusti, i morgon börjar sonen på lekis igen.
Jag försöker få ordning på det kaotiska gästrummet/kontoret, alla papper behöver få sig en egen plats så man hittar i röran.
Det känns helt OK att vardagen börjar trampa igång igen även om jag absolut inte alls ser fram mot alla förkylningar, influensor och annat som kommer på köpet med skol/dagisstart.

Bild: På trött sensommarhumla som blivit pigg av dunderkuren socker och vatten i liten sked. Sonen tycker att det är som trolleri när den efter några minuter orkar flyga iväg igen.

Kommentarer
Postat av: Milla

Det var ädelt gjort mot en stackars humla. Visst är det konstigt att man tycker humlor är så goa men getingar är nåt man inte vill ens ha i närheten .... och lyckligtvis har det varit få såna i sommar, förra sommaren hade vi getingfångare överallt på altanen för att locka bort otäckingarna. Håller med det här med sensommar och högst, jag ser inte fram mot vissa saker runt hösten.

2009-08-18 @ 10:24:42
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Åsa

Fin humla!! =)

2009-08-18 @ 16:09:44
URL: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0