Snygg-grannen förvandlades till ett balkongmonster

Sent igårkväll blev det stor dramatik på vår annars så lugna gata. Grannarna gick man ur huse och höll nästan på att hoppa på en stackars gammal inhyrd kommunarbetare som tidgare ordnat en slags lam festival i parken i närheten.

På vår gata parkerar alla lite som de vill och ingen lappande Lisa brukar hänga här i krokarna om kvällarna, men nu är det nog slut på det och det var därför herrarna i huset var så upprörda.
Kommungubben som skulle hämta tillbaka festivalrekvisita, högtalare och annat kraffs kom inte fram med sitt släp eftersom en bil stod parkerad över infarten till platsen där arrangemanget ägt rum.

Gubben hörde sig för med alla förbipasserande, men ingen kände igen bilen, därefter ringde han flertal samtal och berättade för "snygg-grannen" att nu skulle bilen bort och alla felparkerade skulle lappas. Det skulle han inte gjort för snygg-grannen förvandlades helt plötsligt till ett galet monster som hoppade upp och ned på sin balkong, skrek svordomar, ramsor om sossepack och diverse könsord. Bevakningstjänst var på plats så jag tror att det var därför som gubben klarade sig med enbart hot om käftsmällar från min uppretade granne.
Själv stod jag på min egen balkong och tittade på skådespelet och förundrades över de upprörda känslor som svallade över.
Ingen bil lappades dock denna kväll men jag gissar att vi får passa oss framöver och att det hädanefter är slut på cowboy-parkeringarna på lugna gatan.

Kommentarer
Postat av: Mira

WOW säger jag bara!!!



Vilken underbart snygg sida du har nu!!! Och du är vacker som en dag på alla bilderna!!



Kanon verkligen!!



Hahhhaa... skrattar åt ert stohej om parkeringar mm. Grannar är inte kloka! Kom hit, så kommer du förstå varför vi ska flytta! ;)



Kram på dig rara Mia.

2008-09-01 @ 10:03:56
URL: http://metrobloggen.se/husfrun
Postat av: Åsa.S

Hahaha, så kan det gå...

Ha en fin dag vännen!

2008-09-01 @ 10:18:56
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hahaha. Inte kan ni väl flytta nu när det börjar hända lite på ert lugna kvarter? ;) Ha en jättebra dag.

Kram

2008-09-01 @ 10:56:32
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Hahaha jag tror jag håller mig borta från "Snygg-grannen" =)

Ha en bra dag!

Kram

2008-09-01 @ 11:45:00
Postat av: Zäta

Va tråkigt att du missade milen. Men nu hinner du träna upp dig ännu mer till nästa lopp.

Hoppas att ni alla får vara friska snart.

2008-09-01 @ 16:31:42
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: HannahSthlm

Ha ha..där ser man;) Kram

2008-09-01 @ 18:26:24
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Lärarinnan

Men gud vad roligt! Det här inlägget var som att läsa en minikrönika! Hur ser det ut och hur känner du dig inför kommande helg då? Jo, jag vet att det bara är måndag än, men...

2008-09-01 @ 19:35:59
Postat av: mia dh

Mira: Å kram på dig rara Mira



Åsa.S: Tack hoppas du haft det bra iaf.



Kerstin: Nä äntligen lite action;)



Jesica: Ja verkligen, komemr inte att presentera dig alls.



zäta: Å tack det hoppas verkligen jag med.



Hannahsthlm: Kram tebaks



Lärarinnan: Jag hoppas starkt på att jag ska må bättre igen och ser fram mot en pigg och kry helg:)

2008-09-01 @ 20:28:03
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0