myyyyyyyyysmorgon

Ingen mysmorgon här inte, det var fel på frukostmackan varpå ett mindre drama utspelade sig. Det är en rätt så vanlig situation här hemma, men så blir det lugnt och trevligt igen, den fula halva mackan blev helt plötsligt en himla bra halvmåne och så kunde även mamman i huset dricka sitt morgonkaffet i lugn och ro.

Näe mitt liv är inte perfekt, det är inte rosa mysigt fluffigt fluff dag ut och dag in, men vi har det bra i alla fall. Jag missunnar verkligen inte någon annan ett perfekt liv där varje dag är ett enda stort mysigt, rosa, lyckligt moln. Men jag ska erkänna att jag blivit smått besatt av att läsa livsredogörelser i  bloggform som är så perfekta i sin form att det nästan känns redigerat. Jag förfasas och förvånas över hur perfekt vissa kan leva och blir samtidigt provocerad av att dessa bloggare inte nöjer sig med att bara visa det mest perfekta utan gladeligen delar ut uppmaningar om att "man ska vara glad och skratta annars kan man bli ful" typ.

Jag vet jag att det inte är sunt att reta sig på detta vis men erkänner det i alla fall och så ska jag försöka att låta bli att gå in på de sidor som irriterar mig, hmmmm från och med i morgon kanske (har redan varit där och nosat idag).

Ha fina dagen där ute.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag har slutat att läsa sådana bloggar, blir bara ledsen för jag vet att livet bara blir var man gör det till och måste ha sina toppar och dalar, annars lär man sig inget som människa!



Önskar dig allt gott!

Kram

2008-11-01 @ 08:31:02
URL: http://www.reflektioner.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0