med mössan i hand skola vi bocka och buga


Tur att allt har varit så bra den senaste tiden tillsammans med treåringen här hemma, tur för att det till mig ingivit så mycket hopp och glädje, tur för mig eftersom jag då lättare kan hantera den typen av möte som vi hade igår.

Vi för sonens talan, vad vi och experter anser vara bäst för honom, han har specifika behov som vi inte kan bortse från, vi måste acceptera att ha det på visst vis här hemma.
Än så länge i alla fall, men jag ska börja be varje dag, kanske knyta ett kabbalahband, tända rökelser och tänka karma, be maken fixa korkskruveskägg, slänga fram en bönematta och kanske att någon hör oss.
Kanske att någon hör min bön om att en dag få slippa den specifika insats vi måste ha idag, hör min bön om att vi ska få vara bara vi. Och framförallt hör min bön om att sonen skall behöva slippa dessa möten i framtiden och att vi ska slippa stå med mössan i hand, för att be om att det vi redan fått rätt till bara ska fungera. 

Jag är ledsen idag, men det kommer att gå över, för han är så fin min lilla gosse, så stark och det går så bra för honom nu. Nu ska jag leka med min goa unge och bara göra sånt som han vill göra idag...
Ha det gott därute...

Kommentarer
Postat av: Karin

Ibland undrar man var smidighet, empati och förståelse har tagit vägen!? Har ni det inte nog besvärligt ändå utan att behöva träffa personer som tydligen inte passar för sitt arbete...????

Styrkekram.

2008-05-15 @ 10:34:22
Postat av: Jellon

Vännen, är det en så'n dag idag. Jag skickar en verkligen stor och varm kram till dig från mig!!!! /Märit

2008-05-15 @ 10:40:35
URL: http://jellon-jellon.blogspot.com
Postat av: Jessica

skickar en bamsekram från dresden. i morgon är en ny dag. hoppas den blir toppen!

2008-05-15 @ 23:33:45
URL: http://germanchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0