plättar och krokobiler

image1428
Å vilken mysig dag. Grahamsplättar till brunch smakade riktigt smaskens tillsammans med kaffet och nya boken. Så ljuvligt att lugnt sitta och läsa, njuta av ledigheten...
Näe nu ljuger jag lite, men visst hade det varit trevligt att läsa en stund på förmiddagen.

Vid vårt köksbord är det dock alldeles omöjligt. Plättar ska skäras, det ska pratas om ugglan vi hörde tidigt på morgonen, oooops en tom äggkartong flög visst över mamman i köket. Strax därpå förvandlades äggkartongen till en barnhandsslukande KROKOBIL. Visst vet vi att det egentligen heter krokodil men sonen är så söt när han envisas med sitt "krokobil".
Full fart, massor med skratt och bus, precis som det ska vara och boken den kan jag läsa ikväll.

Solen skiner, fåglar kvittrar och i eftermiddag ska vi grilla.

Hur har ni det idag?

Kommentarer
Postat av: Titti

Svara gärna på min fråga i senaste inlägget! :)

2008-05-01 @ 13:37:42
URL: http://tittisegen.blogg.se
Postat av: Samira - Tråkbloggen

Sv: Du har alldeles rätt, vi åkte till exakt samma ställe förra året. :)

Låter supermysigt hos er. Och krokobil låter så sött så nästan alla borde säga det.

2008-05-01 @ 14:12:48
URL: http://samira.nu
Postat av: Anna

Ja det var absolut trevligt :) Och det där ser ju inte illa ut! Mmm, så gott. Jag är så off idag så köpte en inte allför upphetsande färdigrätt som jag glufsat i mig.

2008-05-01 @ 15:53:54
URL: http://skaninginorrland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0