lättad


Jag måste ju dela med mig av något riktigt positivt eftersom jag tidigare bubblat om när det varit som sämst.
Jag har gruvat mig för att kontakta dagiset som det är planerat att sonen skall börja på till hösten. Oron har handlat om att jag tycker det är obeskrivligt jobbigt att ses som ett problem, att mötas av märkliga frågor, suckar och stön vilket inte är helt ovanligt.

Samtalet med förskolans ansvarige blev precis tvärtemot mina farhågor, har nog aldrig upplevt ett så positivt samtal med någon som inte känner oss sedan innan. De som känner oss vet redan vet att vår son är så mycket mer än bara andningproblem och funktionshinder.

Kvinnan jag pratade med kvittrade som en fågel, att hon dessutom talade norska gjorde det inte mindre glatt direkt.
Vi var så välkomna, personalen hade god kännedom om andningssvårigheter, var inte det minsta bekymrade utan skulle bli så glada om vi valde deras förskola. Någon extra resurs behövde vi inte ens ordna själva, förskolan ville gärna bistå med detta eftersom barngruppen till hösten visat sig bli så liten att de hade överskott om personal och ville gärna vika en personal enbart för mitt barn.
Helt underbart!

Efter samtalet var jag rörd, lättad och lycklig. Det finns så många härliga människor i alla fall, tänk att jag så ofta glömmer bort det.

Bild: Träden i parken för två dagar sedan, nu har de slagit ut ännu mer, det går fort nu, sommaren är redan här.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Visst är det underbart när allt faller på plats, vet så väl hur det är när det gäller förskolan men vi har aldrig haft problem trots att dottern har speciella behov! Det har aldrig varit ett problem utan det har alltid ordnat sig! Så härligt att det finns fler förskolor som fungerar på liknande sätt!

2008-05-10 @ 10:34:19
URL: http://www.reflektioner.org
Postat av: ALFAHANNA

Jag känner inte dig, men jag blev hjärtligt glad av att läsa det här. Man tappar ofta tron på mänskligheten, men så hör man om sådana här människor och då blir man hoppfylld igen :)

2008-05-10 @ 10:39:29
URL: http://alfahanna.blogg.se/
Postat av: Samira - Tråkbloggen

Du är inte ensam om att glömma bort världens finheter emellanåt. Det fina är att vi ständigt blir påminda.

Härligt att samtalet gick bra o bäst är att du nu är lättad. Ha en superfin lördag. Kramar från Malmö.

2008-05-10 @ 11:29:58
URL: http://samira.nu
Postat av: Cin

Vad underbart att läsa! Skönt att det kan vara så ibland (även om det borde vara så jämt!)

Då kan ni alla se fram emot dagis till hösten. :)

Ha en fortsatt trevlig helg och jag hoppas solen skiner på er som den gör här i Skåne!

Kram Cin.

2008-05-10 @ 15:49:18
URL: http://cintankar.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Vad skönt att samtalet gick så bra! Det är ju skönt att känna sig trygg och nöjd med den miljö man släpper sitt barn till

2008-05-10 @ 19:16:51
URL: http://wagen.blogg.se/
Postat av: Anna funderar

Åh så skönt med det mottagandet. Jag förstår din vånda, och att alltid bli sedd som "problemet". Önskar att er dagistid ska bli precis så spännande och rolig (och jobbig) som den alltid är. För det är ni värda i er lilla familj. Kram!

2008-05-10 @ 20:44:48
URL: http://enbrablandning.blogspot.com
Postat av: Gerda

VAD SKOJ!! Och vad tusan det är ju din "förbannade" rättighet att ditt barn blir väl omhändertaget!! Ställ krav! Och hur det än är så känner ju du lilleman bäst!! Vår (ganska nya) förkolechef är norska..och om det är samma så är hon helt suverän (och har lång erfarenhet av barn med funktionshiner!!) Lycka till!! och kramar till er!

2008-05-11 @ 08:23:20
Postat av: Modesty Mia

Vad härligt med ett sådant bemötande. Är så glad för er skull!:)

Ha en fin söndag nu, kram!

2008-05-11 @ 08:53:04
URL: http://modestymia.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Vad skönt! Härligt när problem lättas så.

Ha en underbar dag!

2008-05-11 @ 11:42:28
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej! Jag brukar läsa din blogg ofta och nu blev jag så glad för er skull! Hoppas att sonen får riktigt kul på dagiset till hösten!! Ha en bra sommar!

Kram

2008-05-11 @ 15:01:26
Postat av: Hanna-Sofia

Vad skönt att du slipper gruva dig längre. Härligt att höra att du kan känna dig trygg med förskolan och att dom verkar så proffsiga.

2008-05-11 @ 15:51:51
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: mia dh

Nettan: Ja det är skönt att det äntligen bara flyter på för en stund.



ALFAHANNA: Vad härligt att få bjussa på lite hopp, det behöver vi alla lite då och då.



Samira: Japp det är tur att vi blir påminda, tusen kramar från Stockholm.



Cin: Ja vi ser verkligen fram mot förskolan, ha det riktigt fint.



Jenny: Ja och jag tror det kommer att bli bra.



Anna funderar: Tack goa du:)



Gerda: Haha det är säkert samma, dags för en date med kidsen i den där trevliga "viken" snart? Kram.



Modesty Mia: Ja det var underbart, tack och ha det toppen du med.



Åsa.S: Å tack detsamma



Karin: Vad kul att du läser här oftam vad glad jag blir, ha bästa sommaren du med:)



Hanna-Sofia: Ja jätteskönt:) Ha det gott.

2008-05-11 @ 21:30:37
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0