"solsemester på tub"


Vad: Å-serien, Brun utan sol kräm.
Butik: Åhléns.
Hur: Lätt färgad kräm, smörjes på torr nytvättad hud, skall även fungera i ansiktet men det har jag inte vågat mig på att testa.
Orange handflator: Ja visst blir dom det, men det går att skrubba bort hyffsat med en svamp.
Problemområden: Klassiska sådana som torrare områden vid knän, fotknölar etc.
Doft: Ingenting till en början men slår till som en bomb efter någon timme eller två, gräslig markant BUS-lukt. Måste dock erkänna att jag vande mig vid obehagliga lukten dag 2.
Resultat: Helt klart brunare, inte blir det precis jämt men ändå bättre än de skrämmande blå/vita ben jag hade tidigare. Lite glitter/skimmer får man på köpet. På armarna som redan hade egen lätt "solbränna" blev resultatet jämnare.
Pris: Åhléns har en kampanj nu och du får krämen gratis om de glömmer att erbjuda dig den vid kassan (i alla fall på Åhléns vid Fridhemsplan). Annars ca 60:- (eller 65:- minns inte riktigt, ordinarie pris 80-90:-).
Kommer jag att köpa den igen: Tveksamt, men jag kommer att skrämma omgivningen med BUS-lukt och lite flammiga ben nu under våren.

Kommentarer
Postat av: Evis

haha så underbart analyserande ... Jag har provat ett par st sådan här krämer. Började med Clinuiqes för flera år sedan - den var underbart bra, man blev orange i händerna om man inte tvätta dem efteråt, men "brännan" var jämn o fin...dyr! Så jag köpte Doves summerglove o jag tycker den är bra för vad den kostar ... ligger under 50 kr o det är det värt ...

Hoppas du får en skön vår

Evis

Postat av: Biibii

Men darling! Du måste prova spray-busen som jag har! Loresl´s sprayflaska "sublime bronze automatic.

Den är hur bra ssom helst, super enkel att spraya på, blir inte fet på huden och ger fin fin färg. Och den vågar man spraya i ansiktet.! kramen BBBBB!

PS kostar en hunka typ.

2008-05-10 @ 00:57:08
Postat av: mia dh

Evis: Hehe ja men visst är det superviktigt med busen;)



Biibii: Har redan testat sugar, men lyckas inte få till det med sprayen baktill på benen, hur lyckas du med det? Kanske får komma till dig å spraya;)

2008-05-10 @ 09:44:31
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: vivan

Ha.ha.ha den var bra...dottern använder någon spray..på vintern...och hon ser fräsch ut då...kramiz

2008-05-11 @ 21:24:38
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0