sista ordet om minglandet

Här har vi haft en riktigt god morgon, sovmorgon fram mot åttasnåret, hör inte till vanligheterna och det är bara att passa på att njuta av sonens strålande humör.

Har denna förmiddag passat på att läsa lite på VR och kommentarna gällande bloggminglet. Oj säger jag bara om alla dessa bittra kommentarer från som jag gissar riktigt unga tjejer.
Vad som är vackert tycker vi ju så olika om och att på en bild inte vara snyggast, smalast eller mest perfekt är enligt mig inte vidare intressant.
Varför skulle de som valt att enbart blogga om mode vara vackrare än andra? Menar ni då även att de stora modeskaparna också är vackrare människor än andra för att de kan skapa vackra kläder? Eller att journalister på diverse modemagasin enbart är snygga för att de skriver om mode? Näe men kom igen nu och försök leva i verkligheten för en stund.
Tror kommentarna på veckorevyn generellt speglar en hel del av det missnöje som råder bland unga idag. Med åren lär man sig vad som är viktigt i livet. Det viktigaste är inte att få delta på ett mingel eller att bära en viss sorts väska, det kan för stunden pigga upp och för stunden vara roligt men det förändrar inte livet i stort och man blir inte coolare människa för att man fått delta på diverse festligheter.

Om man nu som ung inte har vett och inte kan hålla sig från att skriva och dela med sig av förbittrande ord om andra och till andra, så kan vi ju alla trösta oss med att de allra flesta mognar med åren och lär sig att man inte mår vidare bra av att vara elak och bitter.
De vackraste människor jag vet är de som är ödmjuka, som delar med sig av sig själv och kan glädjas med och åt andras lycka.
Att vara missunsam och bitter är inte en vidare god egenskap och gör dig inte vackrare heller.
(Och Engla stod framför mig i kön och hon var irl supertjusig, vacker och glad)

Ha en fin dag därute.

Bild: På bloggmingelklänningen som jag inte köpt någonstans utan designat, ritat mönster och sytt upp själv.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Jättesnygg klänning, verkligen!
Och ni var så fina allihopa på bilderna! =)
(Jag har en fråga i min blogg, som du kan svara på... pleeeease!)

2008-03-14 @ 11:25:02
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Tyvärr är det väl så att väldigt många i ca 20-års åldern(+/-några år) är osäkra och bryr sig alldeles för mycket om vad andra tycker eller tänker. Visst kan de visa en självsäker sida utåt men...

Man lär sig så länge man lever och ju äldre man blir ju mer erfarenhet får man.

Håller med dig de vackraste människorna är de som inte pratar skit om andra utan alltid ha något positivt att säga, ödmjuka och äkta.

Beundrar dig som har designat, ritat mönster och sytt en helt egen jättesnygg klänning. Det är verkligen en talang. Kul att ha ett plagg som ingen annan har.

Ha en underbar fredag!

2008-03-14 @ 11:43:21
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Biibii

Jag visste väl att du sytt klänningen själv.! Så fin!

2008-03-14 @ 11:59:52
URL: http://bumblebeezz.blogg.se
Postat av: Anna funderar

Varför alltid detta trista kommenterande, sura och missundsamma...nog om det, hoppas din kväll var trevlig. Och din klänning var så fin, jag blir så avis för att du kan sy också:) Inte bara snygg, vettig, smart, sykunnig också...Rättvisa? skämt å sido så var den helt underbar!

2008-03-14 @ 12:09:44
URL: http://enbrablandning.blogspot.com
Postat av: Milla

Hoppas du inte missuppfattade min tidigare kommentar om fotona på VR sidan. Min dotter var upprörd över själva fotolayouten där vinkeln gjorde att proportionerna blev lite egendomliga. Det var inte själva "motivena" som var konstiga för de var hur fina som helst! Hon är totalt inne i fotovärlden just nu med sina nya systemkamera och suger åt sig all fotokonst hon ser, och då har hon kritiska ögat på allt som har med foto att göra ute i sin bloggvärld (som inte är riktigt sammma som min - tur nog).
Tyvärr är det väl så att detta med modebloggandet är en stor del av den exponering som riktar sig mot unga - och skapar en massa frustration, avundsjuka men förstås en massa glädje också. När man kan hålla distansen.
Åh vad det är skönt att vara mogen ibland :=) speciellt när man har en 17-åring hemma som ska gå en lång väg i livet tills hon hamnar där...
Kram på dig och ha en god fredag med!

2008-03-14 @ 14:15:12
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: karin

oj så bra skrivet och vilken snygg klänning du gjort, hade jag inte klarat av trots att jag älskar att sy! trevlig helg önskar tjejen i sjal från bloggminglet! :)

2008-03-14 @ 15:05:44
URL: http://annakarinmargaretha.blogg.se
Postat av: Lärarinnan

Ahaaa! Har du sytt klänningen själv?! Det nämnde du inte igår. Jättefin, verkligen, men vi vet ju att du är bästa skräddaren.

Ögnade som hastigast igenom kommentarerna du länkade till, men orkar inte ens läsa fler än fyra av dem. Folk som skriver sådär har antingen för lite att göra eller så har de så dåligt självförtoende att de måste klanka ner på andra för att må bättre sjäva. Tror jag i alla fall.

Vi ses senare ikväll!

2008-03-14 @ 17:59:05
Postat av: Mia dh

ÅsaS: Ska kika in hos dig:)

Kvinnafrumamma: Tack och jag är damskräddare sedan tidigare och har genom tre års utbildning och arbetslivserfarenhet lärt mig att sy rät så hyffsat:)

Biibii: ;)

Anna funderar: Hehehe tack och som sagt inte konstigt att jag kan detta eftersom jag gått i damskräddarskola:)

Milla: Man får tycka som man vill, i inlägget skriver jag om de kommentarer som folk lämnat på VR som jag tycker är av ruskigt låg nivå.

karin: Ahaaa där var du ju kul, nu ska jag genast kika in hos dig, kram å jag blev så glad att du hälsade:)

Lärarinnnan: Ja det gör vi:)

2008-03-14 @ 18:50:32
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Rebecca

Jag är i alla fall glad för din skull över att du kom med på bloggminglet, kan tänka mig att de få platserna var rätt åtråvärda! Du var jättefin, och klänningen, WOW! Är grymt imponerad!

Kram på dig

2008-03-14 @ 22:53:46
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Mia dh

Rebecca: Fullt med folk iaf. Tack å ha en go helg:)

2008-03-15 @ 10:43:42
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0